کد خبر: ۷۳۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
تعداد بازدید: ۳۰۰
پدیدار گفت: پیش بینی می شود اگر کل دوره کار توسعه فاز 11 را در فرایند اجرای پروژه ببینیم 100 هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.
آخرین وضعیت توافق توتال با سازندگان ایرانی/ ایجاد 100 هزار شغل در طول دوره توسعه فاز 11به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،رضا پدیدار، رئیس هیات داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به اینکه در مدل جدید قراردادهای نفتی بر استفاده از ظرفیت و توانمندی های داخلی تاکید شده، اظهار داشت: بر این اساس توتال که به تازگی قرارداد توسعه فاز 11 را به امضا رسانده مطابق شرایط فنی و تخصصی خود شرایطی را برای استفاده از تجهیزات ایرانی قائل است که باید به تایید برسد.

وی افزود: توتال ظرفیت ها، استانداردها و مشخصات فنی مورد نیاز را مطابق استانداردهای روز تعریف کرده و به پیمانکاران، سازنگان و مشاوران اعلام و تبادل افکار صورت گرفته است و شرکت های ایرانی نیز باید خودشان را با آن مختصات تطبیق دهند.

پدیدار تصریح کرد: حجم قرارداد هر عددی است توتال موظف است حداقل 51 درصد از ظرفیت های ایرانی استفاده کند و اگر شرکتی صاحب صلاحیت نباشد توتال باید این شرکت را up grade کند و به شرکت سازنده ایرانی کمک کند. البته همه شرکت ها چارچوب کلی را دارند و فقط ممکن است بخشی از استانداردها مطابقت نداشته باشد بنا بر این همکاری ها باعث ارتقای سطح کیفی، فنی و تخصصی سازندگان داخل می شود.  

وی با بیان اینکه در قراردادهای نفتی 60 درصد قرارداد  مربوط به تجهیزات است، یادآور شد: مهمترین تجهیزات مورد نیاز در بخش جکت، شناور، موتور متحرک، توربین، کمپرسور، پمپ، تجهیزات برقی و ثابت است.

رئیس هیات داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ادامه داد: احتمالا بیش از 2.5 میلیارد دلار از قرارداد فاز 11 مربوط به تجهیزات باشد و  پیش بینی می شود اگر کل دوره کار را در فرایند اجرای پروژه ببینیم 100 هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.  

وی با بیان اینکه دعوت از شرکت های داخلی و خارجی به صورت مناقصه خواهد بود، خاطرنشان کرد: تا آخر شهریور جمع بندی و تعیین صلاحیت شرکت ها به طول می انجامد و در مهرماه تصمیم گیری و دعوت از شرکت ها انجام می شود. و از شرکت های خارجی زمانی که سهم 51 درصدی شرکت های ایرانی تکمیل شود، استفاده خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: