کد خبر: ۷۳۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
تعداد بازدید: ۷۶۴
تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانان بزرگ جهان برابر ژاپن قرار گرفت و توانست حریف خود را شکست دهد.
پیروزی تیم ملی والیبال ایران در نبرد آسیایی‌هابه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانان بزرگ جهان از ساعت 14:45 امروز در شهر اوساکا برابر ژاپن، میزبان رقابت‌ها قرار گرفت که این مسابقه با نتیجه 3 بر یک و با امتیازهای 25 بر 21 ، 19 بر 25 ، 20 بر 25 و ؟؟ بر 25 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

به این ترتیب تیم ملی والیبال ایران سومین پیروزی خود را هم کسب کرد تا تنها یک گام دیگر تا کسب نخستین سکوی جهانی خود فاصله داشته باشد.

تیم ملی والیبال ایران پیش از این مسابقه توانسته بود ایتالیا و آمریکا، تیم‌های دوم و سوم المپیک را شکست دهد و برابر برزیل، قهرمان المپیک هم نتیجه را واگذار کرد.

برای شروع این مسابقه ایگور کولاکوویچ سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، سامان فائزی، مهدی مرندی (دریافت) و مصطفی حیدری (توپ‌گیری) انتخاب کرد.

** ست اول؛ 25 بر 21 ‌به سود ژاپن

تیم ملی ایران بازی را خوب شروع کرد و در ابتدای کار با زدن سرویس‌های خوب و هدفمند خط حمله ژاپن را با مشکل روبرو کرد تا تیم‌های در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران به وقت استراحت فنی اول بروند. در ادامه هم شاگردان کولاکوویچ در دفاع روی تور و حمله اول موفق بودند تا اینکه در امتیاز 16 بر 15 به سود ژاپن تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. از این پس شرایط بازی تغییر کرد و ژاپنی‌ها با حمایت هواداران پرشور خود عرصه را برای تیم ایران تنگ کردند و در نهایت تعویض‌های کولاکوویچ هم بی‌فایده ماند و ست نخست با نتیجه 25 بر 21 به سود ژاپن خاتمه پیدا کرد.

** ست دوم؛ 25 بر 19 به سود ایران

در ست دوم موتور ایران روشن شد و شاگردان کولاکوویچ عملکردی متفاوت نسبت به ست قبل از خود به نمایش گذاشتند. اختلاف 5 امتیازی که از ابتدای ست ایجاد شد تقریباً تا اواخر ست دوم ادامه داشت. در وقت استراحت فنی دوم تنها زمانی بود که ژاپنی‌ها خیلی تلاش کردند تا بازی را به تساوی بکشانند، اما در امتیاز 16 بر 14 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. برتری ایران تا اواخر ست ادامه داشت و این ست با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

** ست سوم؛ 25 بر 20 به سود ایران

در ست سوم هم ایران تیم برتر میدان بود. شاگردان کولاکوویچ در تمام فاکتورها برتر از حریف بودند و همین موضوع موجب شد تا تیم ایران بتواند در امتیاز 16 بر 14 از ژاپن پیش بیافتد. برتری تیم ایران در ست سوم مسابقات هم ادامه داشت. سامان فائزی در این ست یکی از بهترین بازیکنان ایران بود که در زدن سرویس، حمله و دفاع روی تور موفق ظاهر شد. ست سوم در نهایت با نتیجه 25 بر 20 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

** ست چهارم؛ 25 بر 14 به سود ایران

در ست چهارم هم ترکیب ایران تغییری نکرد و کولاکوویچ در ترکیب برنده‌ای تغییری ایجاد نکرد. در امتیاز 16 بر 9 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. تمام نکاتی که بلین، مربی فرانسوی تیم ژاپن و ناگاگایچی سرمربی این تیم به بازیکنان گفتند بی‌فایده بود، چراکه تیم ایران تصمیم نداشت در این بازی امتیازی به حریف بدهد. برتری شاگردان کولاکوویچ تا پایان ست چهارم هم ادامه پیدا کرد تا تیم ایران با نتیجه 3 بر یک تیم میزبان را شکست دهد.

در رده‌بندی حال حاضر فدراسیون جهانی والیبال ژاپنی‌ها با کسب 76 امتیاز در رتبه دوازدهم قرار دارند و این در حالی است که ایران به عنوان تیم اول آسیا با 157 امتیاز در جایگاه هشتم قرار دارد؛ البته در میان تیم‌های آسیایی ژاپنی‌ها دومین تیم بعد از ایران در این جدول محسوب می‌شوند.

هفتمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان در گروه مردان با حضور تیم‌های ژاپن (میزبان)، ایران (آسیا)، فرانسه (اروپا)، برزیل (آمریکای جنوبی)، آمریکا (نورسیکا) و ایتالیا (سهمیه فدراسیون جهانی) از 21 تا 26 شهریورماه برگزار می‌شود.
 
شاگردان ایگور کولاکوویچ در پنجمین مسابقه خود فردا از ساعت 10:10 دقیقه به مصاف فرانسه خواهند رفت. ملی‌پوشان کشورمان در دو دوره قبلی جام قهرمانان بزرگ جهان (2009 و 2013) در این رقابت‌ها شرکت کردند که به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های پنجم و چهارم شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: