کد خبر: ۷۳۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
تعداد بازدید: ۳۳۶
رییس اتحادیه فروشندگان نرم افزار از رکود در بازار لوازم التحریر در آستانه آغاز سال تحصیلی خبر داد و گفت: شهریورماه که زمان اوج فروش در این صنف محسوب می‌شود در قیاس با سال‌های قبل حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش فروش را تجربه کرده‌ایم.
کاهش ۳۵ درصدی فروش در بازار لوازم التحریر
به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،موسی فرزانیان، اظهار کرد: اکنون رکودی در  فضای جامعه حاکم است که بر اساس آن فروش ما هم نسبت به سال‌های قبل بسیار کمتر شده و حجم خریدهای مردم به مراتب کمتر از سال‌های قبل است و همکاران ما که در سال‌های گذشته شهریورماه حتی فرصت نداشتند جواب سلام دیگران را بدهند، این روزها بیکار هستند.

رییس اتحادیه فروشندگان نرم افزار با اشاره به این که در سال جاری قیمت نوشت افزار و لوازم التحریر نسبت به سال گذشته تنها پنج تا ۱۰ درصد افزایش داشته است، گفت: حتی در برخی اقلام با توجه به رکود حاکم در بازار، افزایش قیمتی نداشته‌ایم.

۴۰ درصد بازار لوازم التحریر در اختیار تولیدات داخلی

فرزانیان همچنین عنوان کرد: اکنون شاید حدود ۴۰ درصد نیاز کشور به لوازم التحریر از کالای داخلی تامین شود، اما تولید کنندگان این بخش توان تامین ۸۰ درصدی این بازار را دارا هستند و در صورت حمایت‌های کافی می‌توانند بخش عمده‌ای از مصرف این بخش را تامین کنند.

وی ادامه داد: طی یک تا دو سال گذشته به واسطه حمایت‌های خوبی که از این عرصه صورت گرفت، حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد تولید در این بخش را شاهد بودیم، اما مهم آن است که این حمایت‌ها ادامه‌دار باشد.

رییس اتحادیه فروشندگان نرم افزار افزود: در سال های گذشته نیز در یک دوره حمایت‌هایی از این صنعت صورت گرفت، اما پس از مدتی با قطع این حمایت‌ها همگان سراغ واردات کالا در این بخش رفتند. برهمین اساس اکنون تولیدکنندگان ما نمی‌توانند ریسک زیادی کنند و با تردید در حوزه تولیدات این بخش ورود می‌کنند.

عمده واردات از کشورهای آسیایی است

فرزانیان ادامه داد: حتی برخی از تولیدکنندگان به واسطه شرایط بازار کالای خود را به اسم برندهای خارجی عرضه می‌کنند تا شرایط بهتری را تجربه کنند. به عنوان مثال یک کارخانه در گذشته محصولاتش را را با همکاری یک شرکت خارجی تولید می‌کرد اما پس از مدتی تولیدکننده خارجی از ایران رفت و اکنون این شرکت نمی‌تواند محصولات خود را که با همان کیفیت و در همان خط تولید، تولید می‌شود به این اسم به فروش برساند.

رییس اتحادیه فروشندگان نرم افزار با تاکید بر کیفیت مناسب کالاهای داخلی، اظهار کرد: از نظر کیفیت نوشت افزار ما واقعا در شرایط خوبی قرار دارد و حداقل در قیاس با نمونه‌های چینی به مراتب قابل قبول‌تر هستند. اکنون عمده واردات این بخش از چین، هند، کره، اندونزی و مالزی صورت می‌گیرد و تنها بخش اندکی از کالاها از اروپا وارد می‌شوند.

قیمت‌ لوازم‌التحریر در بازار مصرف

وی با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه‌ تولید دفتر ۹۵ درصد نیاز کشور به واسطه تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود، گفت: قیمت یک دفتر ۵۰ برگ از ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان شروع شده و تا ۲۰۰۰ تومان می‌رسد.

فرزانیان همچنین عنوان کرد: همچنین قیمت خودکارهای تولید داخل به شکل عمده ۳۱۰ تا ۳۲۰ تومان است. البته هستند برندهایی که قیمت‌های بالاتری از این داشته باشند اما در مجموع بیشترین خرید خودکارهای ایرانی مربوط به این نوع خودکارها می شود، در حالی که نمونه‌های خارجی از ۴۵۰ تا ۹۰۰ تومان قیمت گذاری می‌شوند و در میان آنها بیشترین استقبال از خودکارهای ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومانی صورت می‌گیرد.

رییس اتحادیه فروشندگان نرم افزار در پایان گفت: در حوزه مدادهای رنگی به طور عمده ۱۲ بسته مداد رنگی ۱۲ تایی ایرانی به قیمت ۴۵ هزار تومان و خارجی به قیمت ۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: