کد خبر: ۷۳۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
تعداد بازدید: ۲۰۹
دبیر هیات دولت:
دبیر هیات دولت در کانال تلگرامی خود نوشت: بخشی از جلسه روز (چهارشنبه) هیأت وزیران به بررسی گزینه های پیشنهادی وزارت کشور برای استانداران استانهای هرمزگان، قزوین، لرستان، خراسان جنوبی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و البرز اختصاص یافت و به رأی اعتماد هیأت وزیران به گزینه های پیشنهادی منجر شد.
استانداران تصویر جذاب و امیدبخشی از استان را در منظر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و گردشگران قرار می‌دهند

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محسن حاجی میرزایی با طرح این سوال که استانداران چه جایگاهی دارند؟ ادامه داده است:  استانداران عالی ترین مقام دولتی در سطح استان هستند و حلقه واسطی بین سطح ملی و منطقه ای! سیاست های دولت را در منطقه دنبال کرده و توسعه استان را در سطح دستگاه های ملی نمایندگی می کنند، دولت را از بازخورد سیاست ها مطلع می‌کنند، در تشخیص اولویت ها و ظرفیت های استان و انتقال آن به سطح ملی یاری می رسانند، برنامه توسعه استان را در تعاملات پیوسته با دستگاه های ملی به پیش می برند، مطالبات رییس جمهور را پیگیری و از پیوندهای سیاسی و اجتماعی پاسداری کرده و افزایش سرمایه اجتماعی را برنامه ریزی می کنند؛ ناظر هوشیاری بر عملکرد دستگاه های استانی بوده و کاستی آنها را گوشزد کرده و رفع آن را پیگیری می کنند. دستگاه های ملی را از زاویه ای کلان و متمایز از ساختارهای درون دستگاهی از کمیت و کیفیت عملکرد نمایندگان استانی خود آگاه می کنند؛ دستگاه های استانی را هماهنگ کرده، هم افزایی آنان را موجب می شوند؛ تصویر جذاب و امیدبخشی از استان را در منظر سرمایه گذاران داخلی و خارجی و گردشگران قرار می دهند.

وی افزود: استعدادهای ناب استانی را در داخل و خارج کشور شناسایی کرده و با بهره گیری از عشق به وطن و سرزمین مادری مشارکت مؤثر آنان برای حضور در برنامه های استان را تمهید می کنند و از همه مهم تر همچون پدر یا مادر گوش شنوایی برای مردم و مطالباتشان و زبان گویایی برای تبیین سیاست های دولت هستند، منادی وحدت اند و نماینده اعتدال.

حاجی میرزایی تاکید کرد:‌ بر اشتراکات تأکید می کنند و از واگرایی‌ها و اختلافات می کاهند؛ بیشترین همگرایی را برای تحقق اهداف پیشرفت استان به وجود می آورند، نماد اقتدار دولتند و رسولان مهر و پاسداران حقوق مردم؛ امین دولت و خادم ملتند.

وی ادامه داد: این مسئولیت بسیار خطیر است و بار سنگینی از وظایف پرشمار و مهم را بر دوش می‌کشد. مستظهر به حمایت دولت و پشتیبانی ملت هستند؛ سرمایه آنان برای ورود به این حیطه خطیر و عظیم بیش و پیش از آنکه بودجه، امکانات و تجهیزات و اختیارات باشد، خردمندی و تدبیر است. استانداران در جایگاهی قرار دارند که قادرند در پرتو این هوشمندی همه ظرفیت ها را فعال کنند؛ با طبقات مختلف اجتماعی بنشینند و با دیگران گفت‌وگو کنند، مسائل را به بحث بگذارند و راه‌حل‌ها را بررسی کنند؛ پیوندها را تحکیم بخشند، اولویت‌ها را تعیین کنند، ایده‌ها را نشر دهند، فرصت‌ها را به وجود آورند و خلاقیت‌ها را مجال دهند.

دبیر هیات دولت عنوان کرد: نکته کلیدی اینجاست که بدانیم در برابر همه اختیارات و منابعی که از مجاری رسمی دریافت می کنند امکان مراوده با مردمان؛ فعالان و مدیران که برای چنین جایگاهی به سهولت در دسترس است از هرنوع اختیار دیگری متمایز است و همه آنچه تحت عنوان اختیارات قانونی شناخته می‌شود و به استانداران امکان اعمال تصمیماتشان را می‌دهد، تنها در پرتو بهره‌مندی هوشمندانه و درک خردمندانه این جایگاه و میزان خردمندی ارزش می‌یابند و به اهرم‌هایی مؤثر برای شتاب‌دهی فعالیت‌ها تبدیل می‌شود. موفقیت استانداران، موفقیت ما و موفقیت کشور است. از خداوند توفیق آنان را خواهانیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: