کد خبر: ۷۳۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
تعداد بازدید: ۲۸۱
کنسول سابق ایران در ترکیه:
کنسول سابق ایران در ترکیه یادآور شد: عدم وقوف به قوانین اقامتی در کشور ترکیه یا عدم رعایت و بی‌توجهی به مقررات محلی و تخلف از آن به هر دلیل گاهی موجب بروز مشکلاتی جدی و زندان‌های طویل‌المدت برای ایرانیان می‌شود و لذا لازم است هموطنان قبل از سفر به ترکیه از قوانین کشور میزبان مطلع گردند.
هموطنان قبل از سفر به ترکیه از قوانین کشور میزبان مطلع شوند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدابراهیم طاهریان فرد در جلسه تودیع و معارفه مسئول بخش کنسولی سفارت ایران در آنکارا گفت: بخش کنسولی در واقع نخستین محل مواجهه ایرانیان و اتباع کشورهای خارجی با کشورمان محسوب می‌شود و باید شان ایرانیان و ایران در این بخش ارتباطی حفظ شود.

وی با تاکید در مورد ارائه خدمات مطلوب کنسولی به ایرانیان مقیم ترکیه و مراجعین به بخش کنسولی سفارت در آنکارا خواستار استفاده از اختیارات حداکثری برای ارایه خدمات به هموطنان و مراجعان شد و اظهار داشت: بخش کنسولی سفارت ایران در آنکارا و کنسولگریهای ایران در ترکیه به علت نوع کار، با ارباب رجوع پرشماری در ارتباط هستند و بر این اساس، مورد قضاوت همه روزه مردم قرار می‌گیرند لذا مجموعه کارکنان در این بخشها باید موضوع تکریم ارباب رجوع را در راس برنامه کاری روزانه خود قرار دهند.

سفیر ایران ادامه داد: جناب آقای ظریف نسبت به تعامل شایسته و برخورد حسنه با تمام مراجعان به نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور تاکید ویژه دارد و همواره خواهان تکریم و حل و فصل سریع امور ایرانیان در خارج از کشور  هستند.

طاهریان فرد ارائه خدمت به هموطنان در خارج از کشور را کاری سخت و در عین حال بسیار موثر و ارزشمند ارزیابی و تصریح کرد: تعداد کم نارضایتی ها از نحوه ارایه خدمات کنسولی سفارت و سرکنسولگری های ایران در ترکیه بیانگر این امر است که در این حوزه مراجعان نسبت به نحوه دریافت خدمات رضایت داشته و بخش کنسولی به خوبی از عهده ایفای وظایف محوله و خصوصا تکریم مراجعان بر آمده است.

مطلق، کنسول سابق بخش کنسولی سفارت ایران نیز با اشاره به امادگی بخش کنسولی سفارت برای ارائه خدمات مطلوب به هموطنان ایرانی خاطرنشان کرد: ایرانیان برای مسافرت به ترکیه با توجه به برقراری وضعیت فوق العاده در این کشور باید از اصالت و اعتبار مدارک مسافرتی خود مطمئن بوده، قوانین و مقررات ترکیه را به دقت مد نظر قرار داده و هشدارهای امنیتی مقامات کشور میزبان را رعایت کنند.

وی افزود: قطعا ایرانیان با توجه به دیرینه تاریخ، فرهنگ و تمدن مان باید به عنوان نماینده جامعه ایرانیان رعایت شان و جایگاه یک ایرانی در ترکیه را مدنظر داشته باشند، در سفرها همراه داشتن پول به مقدار کافی و رعایت موارد امنیتی برای حفظ اموال و وسایل خود را مدنظر قرار دهند، با آژانس‌های معتبر به ترکیه سفر کرده و به هیچ عنوان به افرادی که به طور مشکوک به اتباع کشورمان نزدیک می‌شوند و طرح دوستی و پیشنهادهای اغواگرانه ارائه می‌دهند، اعتماد نکنند، مدارک مسافرتی یا اطلاعات شخصی خود را به افراد غیرمعتبر ارائه نکنند، از سفرهای غیرضروری و غیرمجاز در هر مسیری که احتمالا منجر به مشکل یا دستگیری مسافر خواهد شد، پرهیز کنند، صرفا در هتل‌ها و اماکن معتبر و مورد تایید دولت میزبان اقامت کنند و به سبب سخت گیری قوانین در موضوع خرید و فروش اجناس حتما در مراکز خرید دقت کنند که قبل از خروج از فروشگاه رسید خرید و فاکتور همه اجناس خریداری شده را از فروشنده دریافت کنند.

کنسول سابق ایران در ترکیه یادآور شد: عدم وقوف به قوانین اقامتی در کشور ترکیه یا عدم رعایت و بی‌توجهی به مقررات محلی و تخلف از آن به هر دلیل گاهی موجب بروز مشکلاتی جدی و زندان‌های طویل‌المدت برای ایرانیان می‌شود و لذا لازم است هموطنان قبل از سفر به ترکیه از قوانین کشور میزبان مطلع گردند.

مطلق تاکید کرد: هموطنان ایرانی در صورت بروز مشکل و برای حل آن سریعا با نمایندگی و کنسولگری‌های کشورمان  در ترکیه تماس حاصل و در موارد انتظامی سریعا نزدیگترین پاسگاه پلیس ترکیه را نیز در جریان امر قرار دهند.

در این جلسه سفیر ایران با قدردانی از خدمات سعیدرضا سیدمطلق، مسلم سرایی را به عنوان مسئول امور بخش کنسولی نمایندگی آنکارا معرفی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: