کد خبر: ۷۳۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
تعداد بازدید: ۸۲۸
این روزها با وجود آلودگی هوا و فراوانی آلاینده های موجود در هوای شهر، بسیاری از افراد تلاش می کنند برای پیشگیری از بیماری های مختلف، کاهش وزن و حفظ سلامت عمومی بدن از غذاهای سالم استفاده کنند.
هفت میوه برای هفت بیماری این روزها با وجود آلودگی هوا و فراوانی آلاینده های موجود در هوای شهر، بسیاری از افراد تلاش می کنند برای پیشگیری از بیماری های مختلف، کاهش وزن و حفظ سلامت عمومی بدن از غذاهای سالم استفاده کنند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفاآنلاین، بنابراین در رژیم غذایی خود، چربی های سالم(Healthy)، مواد معدنی، کربوهیدرات ، پروتیین و میوه های خشکی که ارزش غذایی بالایی دارند را قرار می دهند.

در میان این خوراکی ها، میوه های خشک تاثیر زیادی در بهبود برخی از ناراحتی های جسمی دارند که در این جا به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

خرما؛ خستگی مفرط
خستگی، تمایل افراد به مصرف تنقلات شیرین را بیشتر می کند.در میان خوردنی های شیرین، خرما شاخص گلایسمی پایینی دارد و موجب می شود که قند در بدن به صورت تدریجی رها شود. به همین دلیل، خرما میزان انرژی را ثابت نگه می دارد و برای تنقلات شیرین جایگزین خوبی به حساب می آید.

پوکی استخوان ؛ کشمش
کشمش یکی از منابع غنی بور (نوعی ماده معدنی) است که میزان از دست رفتن استخوان را در زنان یائسه کاهش می دهد. مصرف روزی حداقل سه میلی گرم و حداکثر 10 میلی گرم کشمش توصیه می شود.

گیلاس خشک؛ نقرس
آنتوسیانین موجود در گیلاس خشک به بهبود بیماری های متعدد التهابی مانند نقرس، آرتریت و درد عضله پس از ورزش کمک می کند.

زردآلو خشک؛ فشار خون بالا
زردآلو نسبت به موز سه برابر پتاسیم بیشتری دارد. نتیجه بررسی های جدید نشان می دهد مصرف کافی پتاسیم(potassium) در برابر بیماری های قلبی و فشار خون بالا از بدن محافظت می کند.

زغال اخته خشک؛ عفونت مثانه
زغال اخته خشک تاثیر زیادی در از بین بردن عفونت مثانه دارد. نتایج بررسی های محققان آمریکایی نشان می دهد مصرف 43 گرم زغال اخته خشک، عفونت مثانه را به خصوص در بانوان کاهش می دهد.

آلو خشک؛ یبوست
آلو سرشار از سوربیتول است و مصرف روزانه شش عدد آلوی خشک به درمان یبوست کمک می کند.

انجیر؛ کمی خونی
انجیر خشک کم خونی را درمان می کند. در واقع مصرف چهار عدد انجیر خشک در طول روز یک چهارم نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می کند. البته بهتر است که انجیر را با آب پرتقال مصرف کنید تا ویتامین C به جذب آهن از این منبع گیاهی کمک کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: