کد خبر: ۷۳۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
تعداد بازدید: ۳۰۱
کوتاهی که موجب شده عده‌ای به فکر دایر کردن بازار آنلاین خرید و فروش اعضا در کشورمان افتاده و به این تجارت غیرقانونی، صورت امروزی و به‌روز ببخشند. سایتی که به فراخور نیازهای فراوان موجود در جامعه به دریافت عضو برای پیوند، مشتریانی نیز یافته و توجه متقاضیان فروش عضو را هم به خود جذب کرده است.
بله درست خوانده‌اید؛ سامانه آنلاینی برای خرید و فروش اعضای بدن در کشور دایر شده که از کلیه و کبد گرفته تا دیگر اعضای بدن را می‌توان در آن خرید و فروخت!
 
به گزارش خبرداغ به نقل از «تابناک؛ به رغم آنکه کشورمان در زمره کشورهای جهان قرار دارد که در آن خرید و فروش اعضای بدن غیرقانونی ا‌ست، از چند دهه پیش تا کنون به شدت بازار این خرید و فروش در آن داغ بوده و هرگز واکنشی به دنبال نداشته است.


خرید و فروش آزادانه اعضای بدن در کشور به صورت آنلاین +تصویر
بازاری که بعید است آگهی های مربوط به آن را بر در و دیوار شهر ندیده باشید و در مراجعه به بیمارستان‌ها، به ویژه اطراف بیمارستان‌های دولتی در تهران و شهرهای بزرگ، تقاضای خرید یا فروش اعضایی مانند «کلیه» آزارتان نداده باشد.

آگهی هایی که بارها در گزارش های مختلف درباره شان نوشته شده، سرنوشت برخی از فروشندگان و خریداران در قاب تصاویر یا فیلم ها روایت شده، روایت تلخ نیازمندان به دریافت عضو و گه گاه، تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای عضو برجسته شده اما نتوانسته بگوید که مگر فروش عضو در کشورمان غیرقانونی نیست؟

پرسشی کلیدی و اساسی که حکایت از قصورهای فراوانی دارد؛ چه قصور در مقوله آموزش و ترغیب مردم به اهدای عضو که با توجه به مسائل گوناگون (از جمله آمار بالای تصادفات جرحی)، کشورمان را نیازمندتر از دیگر کشورها به این امر نشان می‌دهد و چه کوتاهی در مقابله با بازار خرید و فروش اعضا.
  
 
کوتاهی که موجب شده عده‌ای به فکر دایر کردن بازار آنلاین خرید و فروش اعضا در کشورمان افتاده و به این تجارت غیرقانونی، صورت امروزی و به‌روز ببخشند. سایتی که به فراخور نیازهای فراوان موجود در جامعه به دریافت عضو برای پیوند، مشتریانی نیز یافته و توجه متقاضیان فروش عضو را هم به خود جذب کرده است.
 
بازار سیاه خرید و فروشی غیرقانونی که قانونی و مجاز جلوه می‌کند و دایر کننده آن نیز ابایی از مشخص شدن هویتش ندارد. انگار نه انگار که به فعالیتی غیرقانونی مشغول است و باید به مانند فعالان عرصه «وب تاریک»، هویتش را مخفی کند. فردی که جز این سایت، مجموعه آنلاین دارای مجوز از مقامات نیز دارد و از آنجایی که با برنامه نویسی تحت وب آشنایی دارد، به خوبی می‌دانسته چگونه ردپای خود را پاک کند، ولی ابایی از معرفی خود به عنوان خالق سایت خرید و فروش آنلاین اعضا نداشته و ندارد!

این را می‌شود از شماره تلفن درج شده از مدیران این مجموعه بر پیشانی سایتشان نیز دریافت؛ سایتی که آدرس دامنه آن، وطنی است و نام انتخاب شده برایش نیز شباهت فراوان و انکارناشدنی با سایت نام نویسی از افراد متقاضی اهدای عضو دارد؛ اما نه برای اهدای عضو، که برای خرید و فروش آن دایر شده است.

مجموعه‌ای که در آن از خرید و فروش تمامی اعضا و جوارح تا اجاره رحم و... تجارت های مختلفی به چشم می‌خورد و در کمال تأسف، آینه تمام نمای عملکرد مسئولانی است که هرگز این تجارت غیرقانونی به واکنش نشان دادن مجابشان نکرده است؛ مسئولانی که اگر به وظایفشان به درستی عمل کرده بودند، باید شاهد کاهش تدریجی و برچیدن بساط خرید و فروش عضو باشیم نه توسعه و بسط آن و سرایتش به دنیای تجارت های آنلاین!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: