کد خبر: ۷۳۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
تعداد بازدید: ۶۶۹
در دیدارهای رئیس‌ سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با وزرای گردشگری کشورهای مختلف بر ظرفیت‌های گردشگری کشورمان و افزایش روابط فرهنگی با این کشورها تأکید شد.

روز پرکار مونسان در چین: از عضویت در كمیته بررسی اعتبارنامه‌های سازمان جهانی گردشگری و دیدارهای دوجانبه تا درخت‌کاری و کنفرانس خبریعلی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امروز چهارشنبه 22 شهریور 96 در حاشیه بیست‌ودومین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در چین، با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و وزرای گردشگری کشورهای ترکیه و عمان دیدار و گفتگو کرد.

به‌گزارش خبرداغ به نقل از میراث‌آریا، در دیدار رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با طالب‌الرفاعی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری بر توسعه همکاری‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان جهانی گردشگری تأکید شد.

همچنین در این دیدار طالب‌الرفاعی بر تبدیل شدن ایران به یکی از مقاصد مهم گردشگری جهان و افزایش همکاری‌های مشاوره‌ای و آموزشی سازمان جهانی گردشگری به ایران تأکید کرد.

افزایش همکاری‌های ایران و عمان در حوزه گردشگری سلامت

همچنین در دیدار مونسان با وزیر گردشگری عمان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری دو کشور بر افزایش روابط ایران و عمان در این حوزه تأکید شد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این دیدار با اشاره به افامتگاه‌های  بوم‌گردی در ایران و تغییر كاربری اماكن تاریخی به اماکن اقامتی برای گردشگران گفت: «این اقامتگاه‌ها می‌تواند مورد توجه گردشگران کشور عمان قرار گیرد.»

معاون رئیسجمهوری به بیان ظرفیت‌های گردشگری سلامت در ایران پرداخت و افزود: «امکانات و ظرفیت‌های حوزه سلامت ایران آماده ارایه خدمات به گردشگران سلامت کشور عمان است.»

همچنین وزیر گردشگری عمان با بیان اینکه مردم این کشور، ایران را به‌خوبی می‌شناسند و به آن علاقه دارند، تصریح کرد: «به‌رغم روابط خوب سیاسی بین ایران و عمان، روابط اقتصادی و فرهنگی دو کشور رضایت‌بخش نیست.»

تشکیل کمیته فنی مشترک گردشگری ایران و ترکیه

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه این دیدارها با وزیر گردشگری ترکیه به گفتگو نشست.

مونسان در این دیدار به وجود روابط دوستانه و استراتژیک بین ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: «وجود پیشینه تاریخی مشترك بین ایران و ترکیه نشانگر آینده مشترك ماست، دو کشور در همه زمینه‌های اقتصادی، كشاورزی، انرژی، سیاسی و البته فرهنگی و گردشگری منافع مشترک دارند و همین امر می‌تواند بستر مناسبی برای افزایش روابط باشد.»

همچنین وزیر گردشگری تركیه بر تنوع و زیبایی‌های جاذبه‌های گردشگری ایران تأكید كرد و گفت: «این جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی برای گردشگران ترکیه جذابیت دارد و ما علاقه‌مند به افزایش روابط با ایران در حوزه گردشگری هستیم.»

در این دیدار دو طرف بر تشکیل کمیته فنی مشترک گردشگری بین ایران و ترکیه تأکید کردند.

ایران برای گردشگرانی با سلایق مختلف جذاب است

معاون رئیس‌جمهوری امروز در کنفرانس خبری که با حضور رسانه‌های کشور چین در حاشیه مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری برگزار شد، شرکت کرد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این کنفرانس خبری با تأكید بر جاذبه‌های متنوع جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی، تنوع اقوام و چهار فصل بودن كشور گفت: «با توجه به این ظرفیت‌های گسترده و متنوع، ایران می‌تواند گردشگرانی با سلایق مختلف را به خود جذب کند.»

او همچنین به مذاکرات خود با مسئولان گردشگری کشور چین برای راه‌اندازی پرواز مستقیم بین تهران و شهرهای محتلف چین مانند پکن، ارومچی و شانگهای اشاره کرد.

معاون رئیس‌جمهوری از مسئولان رسانه‌های چین برای بازدید از ایران در قالب تورهای آشناسازی گردشگری تهیه عکس، گزارش و فیلم برای معرفی ایران به مردم این کشور دعوت کرد.

ایران به عضویت كمیته بررسی اعتبارنامه‌های سازمان جهانی گردشگری درآمد

امروز همچنین ایران به عضویت کمیته بررسی اعتبارنامه‌های سازمان جهانی گردشگری درآمد.

در این كمیته مدارک و اعتبارنامه كشورها و افراد و نهادهایی كه نایل به پیوستن به سازمان جهانی گردشگری هستند بررسی و در مورد آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون رئیس‌جمهوری همچنین با وزیر گردشگری کشور آذربایجان و وزیر خارجه گرجستان دیدار و گفت‌وگو کرد. مونسان امروز در مراسم کاشت درخت برای سال جهانی «توسعه پایدار گردشگری» که با حضور وزرا و مسئولان حاضر در بیست‌ودومین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری برگزار شد، شرکت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: