کد خبر: ۷۳۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
تعداد بازدید: ۳۱۷
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی شرایط اعطای فرزند به دختران مجرد را تشریح کرد.
شرایط اعطای فرزند به دختران مجردبه گزارش خبرداغ،«محسن ارشدزاده» در گفت‎وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق قوانین جدید تصویب شده، اعطای فرزند به دختران مجرد جایز بوده و دختران مجرد می‎توانند با طی مراحل قانونی فرزندپذیر شوند.

وی با اشاره به این‌که تاکنون در استان متقاضی دختر مجرد برای فرزندپذیری نداشته‌‎ایم، افزود: در اعطای فرزند، اولویت با زوجین نابارور بوده و دختران مجرد در رده‎ی دوم قرار دارند و دختران مجردی که ازدواج نکرده و به تنهایی زندگی می‌کنند هم‌چنین تمکن مالی کافی دارند، می‎توانند اقدام به فرزندپذیری کنند.

وی با اشاره به شرایط فسخ فرزندپذیری خاطرنشان کرد: اگر سازمان بهزیستی متوجه شود که افراد از فرزندخوانده‎ی خود به خوبی مراقبت نمی‎کنند و دیگر شرایط لازم را برای نگهداری ندارند، با حکم قضایی دادگاه می‌تواند فرزندخواندگی را فسخ کند.

ارشدزاده افزود: هم‌چنین فرزندپذیر خود نیز می‎تواند اقدام به فسخ فرزندپذیری کند. اما به‌منظور تأمین منافع مالی و حفظ حقوق کودک و در صورتی که متقاضی حکم دائمی را امضا کرده باشد، یک سوم اموال فرزندپذیر به فرزندخوانده تعلق می‎گیرد تا در صورت فسخ بعدی از سوی متقاضی، منافع این کودکان تأمین شود.

وی با اشاره به چگونگی شناسنامه‌دار شدن فرزندان اعطا شده به دختران مجرد یادآور شد: در ابتدا طی حکمی از سوی سازمان بهزیستی و دادگاه، اداره‎ثبت احوال شناسنامه‎ی موقتی را با انقضای شش ماهه برای این کودکان صادر می‎کند و در صورت رضایت سازمان بهزیستی از فرزندپذیر، حکمی برای صدور شناسنامه‌ی دائمی صادر می‎شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: