کد خبر: ۷۳۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
تعداد بازدید: ۳۱۷
مقدسی گفت: این حق مصرف کننده است که بداند کالایی که مصرف می‌کند متشکل از چه مواد اولیه‌ای است، کیفیت آن چگونه است و قیمت تمام شده آن چقدر است.
آگاهی از قیمت تمام شده حق مصرف کننده است/ عدم درج قیمت بر روی کالا موجب تنش میان خریدار و فروشنده می‌شود

به گزارش خبرداغ ،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص حذف قیمت از برخی کالاها گفت: من از همان ابتدا مخالف این طرح بودم و معتقدم که اجرای این بخشنامه تنش را بین مصرف کننده و فروشنده کالا بالا می برد و در نتیجه شاهد حاشیه‌های دیگری خواهیم بود.

سید مهدی مقدسی تصریح کرد: قیمت یک کالا را کیفیت و هزینه‌های تولید مشخص می‌کند و واقعیت در کشور ما این است که هزینه‌های سربار ما بسیار بالا است و به همین جهت نتوانستیم بازار صادراتی خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: تفکر طراحان این طرح این بود که با این کار رقابت در بین تولید کنندگان و عرضه کنندگان افزایش پیدا می‌کند و در نهایت این مصرف کننده است که منفعت اصلی را  می‌برد اما در واقع اینچنین نیست و چون ابزارهای نظارتی ما کافی نیستند، تولید کننده و عرضه کننده کالای خود را به هر قیمتی که دل‌شان بخواهد عرضه می کنند یعنی تا جایی که امکان دارد از مصرف کننده نهایی سود می گیرند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این حق مصرف کننده است که بداند کالایی که مصرف می‌کند متشکل از چه مواد اولیه‌ای است، کیفیت آن چگونه است و قیمت آن چقدر است اما با اجرای این طرح عملا ما داریم این حق مشتری را ضایع می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: