کد خبر: ۷۳۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
تعداد بازدید: ۱۱۲۵
"سازمان فضایی آمریکا"(ناسا) اعلام کرده است که از طریق ماهواره‌های مختلف و همچنین ایستگاه فضایی بین‌المللی وضعیت طوفان‌های عظیم این روزهای آمریکا را رصد می‌کند.
به گزارش خبرداغ ،  با قدرت گرفتن طوفان "ایرما" در آمریکا، ناسا و اداره هواشناسی جوی و اقیانوسی آمریکا(NOAA) در حال رصد این طوفان در مناطق مختلف آمریکا هستند.
 گزارش ناسا درباره طوفان‌های آمریکا+تصاویر
به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس،در این بین طوفان‌های دیگری نظیر طوفان "خوزه" با درجه شدت چهار طوفان عادی و طوفان "کاتیا" با شدتی بالا در حال رخ دادن و حرکت به سمت غرب آمریکا هستند.

در حال حاضر طوفان ایرما با سرعت 26 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت به سمت غرب و شمال غربی آمریکا است.

گزارش ناسا درباره طوفان‌های آمریکا+تصاویر

ماهواره "آکوا"(Aqua) متعلق به ناسا موفق به ثبت تصویری از شدت گرفتن طوفان خوزه شده است. این ماهواره با آنالیز مادون قرمز تصویر گرفته شده موفق به اندازه‌گیری شدت قدرت آن در بخش‌های مرکزی آن شده است و همچنین اندازه‌گیری دمای فضای بالای ابرها در منطقه این طوفان نشان داده است که دمای این ناحیه به منفی 53 درجه سانتی‌گراد رسیده است که می‌تواند سبب بارش‌های شدیدی شود.


گزارش ناسا درباره طوفان‌های آمریکا+تصاویر
این طوفان با سرعت 29 کیلومتر بر ساعت در حال پیشروی به سمت غرب است و احتمالا در چند روز آینده از سرعت حرکت کردن آن کاهش خواهد یافت.

بررسی‌های طوفان کاتیا در محدوده مکزیک نیز در حال انجام است و ماهواره "ترا"(Terra)موفق به بررسی وضعیت این طوفان شده است. این طوفان با سرعت هشت کیلومتر بر ساعت به سمت جنوب غربی آمریکا در حال حرکت است.

گزارش ناسا درباره طوفان‌های آمریکا+تصاویر

از طرف دیگر فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی به طور مداوم به رصد این طوفان مشغولند و بعضا تصاویری از این طوفان‌ها منتشر می‌کنند. "رندی برزنیک" به تازگی چند عکس از طوفان ایرما در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است.



طوفان ایرما از ایستگاه فضایی بین‌المللی

گزارش ناسا درباره طوفان‌های آمریکا+تصاویر

کانون طوفان خوزه از ایستگاه فضایی بین‌المللی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: