کد خبر: ۷۳۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
تعداد بازدید: ۳۵۹
یکی از راه‌های تنظیم عرضه و تقاضا ورود و خروج کالاهای اساسی به بازار توسط دولت و یا شرکت‌های معتبر داخلی می‌باشد.
کاربرد کارت بازرگانی چیست؟
به گزارش خبرداغ ، هنگامی که وجود برخی از کالاهای اساسی در کشور بنا بر شرایط خاصی دچار کمبود شود و یا نیاز به ورود کالاها و مواد اولیه مورد نیاز برای تولیدات و ساخت کالاها و نیاز های روزمره احساس شود باید کالاهای مورد نیاز با توجه به شرایط حکومتی و قانون و مقررات حاکمه از خارج از کشور و از شرکت ها و کشور های مجاز توسط برخی از نهاد ها و شرکت های داخلی تامین و وارد شود و در صورتیکه تولیدات خاصی از کشور تقاضای خارجی داشته باشد هم باید به منظور ارز اوری و تقویت اقتصاد داخلی با صادرات برخی از کالاها توسط شرکت های مجاز این موضوع انجام شود.

اما ورود و خروج کالا و محصولات و خدمات به کشور باید تحت قوانین و مقررات خاص گمرک و قانون تجارت ایران انجام شود. هر فرد در هر جایگاه و مقامی نمی تواند اقدام به واردات و صادرات کالا بنماید چراکه این موضوع باعث هرج و مرج و ورود کالای قاچاق و بی کیفیت و در نهایت اسیب دیدن اقتصاد داخلی و تولید داخلی خواهد شد.

به این منظور دولت همواره کالاهای مودر نیاز کشور را مشخص می کند و افرادی می توانند اقدام به ورود مایحتاج و نیاز های کشور بکنند که دارای اعتبار لازم با دریافت کارت بازرگانی باشند. 

کارت بازرگانی در واقع مجوز اصلی واردات و صادرات کالا و خدمات به کشور می باشد . از این رو تنها افرادی می توانند اقدام به ورود و خروج کالا به کشور بکنند که قبلا با تعیین شرایط خاص و طی مراحل قانونی کارت بازرگانی خود را دریافت نموده باشند.

کارت بازرگانی هم بصورت حقیقی و هم بصورت حقوقی صادر می شود. افرادی که این کارت را دریافت می کنند مجاز خواهند بود تا اقدامات زیر را انجام دهند.

اقداماتی که می توان در قالب کارت بازرگانی انجام داد:

ثبت سفارش و ترخیص کالا و واردات از مناطق ازاد تجاری
صادرات کالاها و اقلامی که مجاز و تعریف شده باشند
صدور ویزای تجاری
صدور گواهی مبدا
عضویت در اتاق بازرگانی
امکان ارتباط و تعامل با تجار و بازرگانان خارجی
امکان مبادلات اطلاعاتی و تخصصی با سایر شرکت ها مطرح دنیا
امکان حضور در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی
انجام حق العمل کاری گمرک
ثبت سفارشات و ترخیص کالاهای مجاز
و...

یکی از الزامات دریافت کارت بازرگانی داشتن پرونده شفاف مالیاتی است. یعنی متقاضیان باید قبلا کد اقتصادی خود را دریافت کرده باشند و در مواقع تعیین شده نسبت به تسویه مالیات تعیین شده خود اقدام کرده باشند. ضمنا افرادی که در قالب شرکت‌های بازرگانی با ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها اقدام به دریافت کارت بازرگانی حقوقی بنمایند و سپس واردات و صادرات انجام دهند هر چند اعتبار بالاتری دارند اما الزامی به این موضوع نخواهند داشت. 

متقاضیان دریافت کارت بازرگانی در اتاق بازرگانی ایران هم باید عضو شوند. برای عضویت در اتاق بازرگانی ایران باید اطلاعات تجاری و شخصی فرد یا شرکت متقاضی کاملا مشخص و تعیین شود. تفاوتی ندارد فرد عضو اتاق بازرگانی ایران در تهران باشد و یا سایر شهرستان ها در صورت عضویت در هر کدام از اتاق های بازرگانی شرایط لازم را برای دریافت کارت بازرگانی خواهد داشت.

متقاضیانی که اصالت ایرانی ندارند و جزو افراد خارجی و توابع غیر ایرانی هستند نیز مشروط به داشتن روابط اقتصادی و تجاری کشورشان با ایران  می توانند از خدمات دریافت کارت بازرگانی اتاق ایران بهره مند باشند.

مشاورین و متخصصین موسسه حقوقی ویونا به عنوان یکی از توانمند ترین موسسات حقوقی ایران توصیه می کنند برای دریافت کارت بازرگانی از خدمات مشاوره ای انها استفاده شود. در تهیه مدارک و مستندات و دریافت سریع کارت بازرگانی بدون نقص باید تخصص کافی وجود داشته باشد و موسسه حقوقی ویونا با استناد به نظر اکثر مشتریان و  خود اتاق بازرگانی ایران یکی از برترین شرکت های حقوقی مشاور برای دریافت کارت بازرگانی است.

مدارک موردنیاز برای اخذ کارت بازرگانی

اشخاص حقیقی

o گواهی که اثبات نماید 21 سال تمام متقاضی دارد
o حداقل سه سال سابقه تجاری و اقتصادی به تایید دو نفر از اعضا اتاق بازرگانی ( برای این منظور ارائه مدرک دانشگاهی و یا مجوز یک وزارتخانه تولیدی هم مورد قبول است)
o داشتن محل کسب مناسب
o برگ پایان خدمت و یا معافیت برای اقایان
o حساب بانکی جاری 
o نداشتن رابطه استخدامی با دستگاه های دولتی
o عدم سابقه محکومیت کیفری
o عدم سابقه ورشکستگی به تقصیر و یا تقلب

اشخاص حقیقی غیرایرانی

o کلیه شرایط مربوط به اشخاص حقیقی ایرانی
o داشتن مجوز کار در ایران و یا اقامت دائم
o داشتن روابط تجاری و عمل متقابل کشور فرد متقاضی برای ایرانیان درخواست کننده کارت بازرگانی در کشور انها


مدارک مورد نیاز برای صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی:

مفاصا حساب مالیاتی
فرم کارت بازرگانی در دو صفحه به همراه فرم عضویت در اتاق بازرگانی
سه قطعه عکس سه در چهار ، تمام رخ و جدید
گواهی عدم سوء پیشینه
اصل فرم ثبت نام در دفتر بازرگانی
اصل کارت ملی مدیر عامل و یا رئیس هیئت مدیره
اصل و کپی مدرک تحصیلی مدیر یا رئیس هیئت مدیره
کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم برای اقایان
دارا بودن حداقل 23 سال تمام برای نماینده شرکت
گواهی بانکی برای تایید حساب جاری
ارائه دسته چک حساب جاری
ارائه یکی از مدارک زیر:

سند مالکیت ملک محل فعالیت ، اجاره نامه محضری، اصل سند به نام غیر به همراه اجاره نامه
اصل مدرک تولیدی از وزارتخانه مربوطه
کد اقتصادی شرکت
اسانامه شرکت
 اصل وکالتنامه در صورت داشتن وکیل

اما مدیران دولتی و غیر دولتی برای دریافت کارت بازرگانی نیز نباید محدودیت خاص قانونی را برای دریافت کارت بازرگانی داشته باشند. به عنوان مثال افرادی که مدیر دولتی بوده و یا مدیر شرکت های تعاونی هستند و در دستگاه های دولتی کار می کنند نمی توانند کارت بازرگانی به نام خودشان دریافت نمایند. همچنین داشتن سابقه محکومیت به تقصیر و یا محکومیت کیفری نیز باعث خواهد شد تا شرایط صدور کارت بازرگانی برای مدیر فراهم نباشد.

کارت بازرگانی از زمان ارائه اظهارنامه به مدت یک سال اعتبار دارد هر چند در شرایط خاص این مدت تا پنج سال هم ممکن است تمدید شود. برای تمدید کارت بازرگانی هم باید مدارک و مستندات نام برده شده دوباره ارائه گردند و مراحل تمدید کارت بازرگانی تقریبا همانند صدور کارت بازرگانی دوباره سپری شود.

هر فرد حقیقی و یا حقوقی تنها مجاز به دریافت یک کارت بازرگانی می باشد مگر اینکه فرد یکبار برای خود و در قالب شخصیت حقیقی برای کارت بازرگانی اقدام نماید و یک بار هم به نمایندگی از شرکت و یا نهاد ذی صلاح کارت بازرگانی برای او صادر شود.

فراموش نکنید تنها با داشتن کارت بازرگانی می توانید واردات و صادرات به کشور داشته باشید و در غیر اینصورت باید از کمک افراد و شرکت های دارای کارت بازرگانی برای تهیه ملزومات و خدمات مورد نیاز خود از خارج از کشور و یا صادرات محصولات خود  به خارج از کشور بهره ببرید.

موسسات حقوقی همچون موسسه حقوقی ویونا راه میان بری برای شما هستند تا بدون صرف زمان زیاد و تنها با استفاده از خدمات مشاوره و وکالت انها بتوانید کارت بازرگانی خود را در کم ترین زمان دریافت نموده و سالیانه قبل از انقضا کاارت از خدمات یاداوری و تمدید کارت بازرگانی از جانب شما بهره مند شوید. 

امروز وجود موسساتی مانند موسسه حقوقی ویونا به افراد مختلف جامعه این امکان را می دهد که نه تنها به راحتی شرکت خود را ثبت نمایند بلکه با استفاده از خدمات بی مانند انها برند، کد اقتصادی، دفاتر پلمپ مالیاتی، و...  و همچنین کارت بازرگانی خود را به راحتی دریافت نمایند. این خود سندی محکم از حمایت دولت از شرکت ها و موسسات  مختلف برای رشد اقتصادی کشور می باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: