کد خبر: ۷۳۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
تعداد بازدید: ۲۳۶
از سوی وزیرآموزش و پرورش شیوه نامه اجرایی برنامه ملی شهاب در سال تحصیلی 97-96 ابلاغ شد.
شیوه‌نامه اجرایی برنامه ملی شهاب در سال تحصیلی جدید
به گزارش خبرداغ به نقل از  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در اجرای بند اول از سیاستهای کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، اقدام ملی یک از راهبرد کلان هشت نقشه جامع علمی کشور، راهکار 7-5 سند تحول بنیادین، اقدام (1-2-1)سند راهبردی کشور در امور نخبگان و بند یک از سیاست های اجرایی سند کلیات نظام استعدادهای برتر مصوب شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر «ارائه خدمات آموزشی و پرورشی ویژه، ناظر بر تنوع بخشی به برنامه‌های درسی به شیوه تلفیقی ( عدم جدا سازی) با نگاه گسترش یابنده و حداکثری» و به منظور شناسایی، تربیت و هدایت استعدادهای برتر و ایجاد زمینه مناسب برای رشد و بالندگی آنان، شیوه نامه اجرایی برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر(شهاب) جهت اجرا در سال تحصیلی 97-1396 در مناطق آموزشی و پرورشی و پایه‌های تحصیلی تعیین شده، ابلاغ می‌شود.

براین اساس، مفاد شیوه نامه، برنامه ملی شهاب در سال تحصیلی 97-1396 در 386 منطقه که نیمی از مناطق آموزش و پرورش کشور را شامل می شود تحت پوشش قرارمی دهد و حدود یک میلیون و 700 هزار دانش آموز جهت شناسایی و هدایت استعدادهای برتر آنان در حوزه‌های مختلف استعدادی و با رویکرد تلفیقی یا عدم جداسازی اجرا می‌شود.

این گزارش می افزاید؛ این شیوه نامه همانند سال‌های گذشته، کارگروه‌هایی در استان ها و مناطق مجری جهت پشتیبانی و حمایت از اجرای مطلوب این برنامه به فعالیت خواهند پرداخت و ساز و کارهای نظارتی نیز برای ارتقای کیفیت آن پیش بینی شده است.

گفتنی است؛ دوره های آموزشی تامین مدرسان شهاب در تابستان 1396 در چهارقطب مجری با حضور حدود 700 نفر از مدرسان استانی برگزار شد که این مدرسان آموزش‌های لازم را به مجریان در مناطق مجری ارائه خواهند داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: