کد خبر: ۷۳۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
تعداد بازدید: ۲۲۲
یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می‌گوید تا زمانی که امکان حضور برای تمامی زنان علاقمند به ورزشگاه‌ها مهیا نشود، ترجیح می‌دهد از امکان حضور در ورزشگاه به‌عنوان نماینده مردم استفاده نکند و در عین حال پیشنهاد می‌کند در یکی از دربی‌های پایتخت به‌صورت آزمایشی به زنان اجازه ورود داده شود تا ابعاد موضوع روشن شود.
تا زمانی که امکان حضور همه زنان در ورزشگاه‌ها فراهم نشود، ترجیح می‌دهم به استادیوم نروم/ مسئولان در یکی از دربی‌ها امکان حضور آزمایشی بانوان را فراهم کنند

به گزارش خبرداغ،پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به عدم حضور خود ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار روز گذشته تیم ملی فوتبال ایران و سوریه گفت: با وجود آن‌که درپی هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق کمیته زن، ورزش، جوانان و خانواده کمیسیون فرهنگی مجلس، مجوز حضور بنده و دو نماینده زن دیگر این کمیته صادر شده بود، آن‌چنان که پیش از این نیز در جریان بازی‌های تیم ملی والیبال و موارد مشابه دیگر اعلام کرده بودم تا زمانی که همه زنان ایرانی امکان حضور در ورزشگاه‌ها را داشته باشند، در ورزشگاه حاضر نخواهم شد، دیروز هم از حضور در ورزشگاه آزادی خودداری کردم.

او در واکنش به حواشی ایجاد شده در فضای مجازی در انتقاد به حضور این‌چنینی نمایندگان مردم، در پاسخ به سوالی درباره دیدگاه طیبه سیاوشی دیگر نماینده اصلاح‌طلب عضو کمیسیون فرهنگی که معتقد است عدم حضور در چنین فرصت‌های حداقلی نوعی «رویکرد انفعالی» است، تاکید کرد: من و سیاوشی یک هدف داریم اما در روش با یکدیگر تفاوت‌هایی نیز داریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تا زمانی که زنان و دختران دیگر نتوانند آزادانه تیم ملی کشورمان را تشویق کنند، من به‌عنوان نماینده مردم نمی‌توانم به ورزشگاه بروم و در عین حال می‌دانم باید موضوع را پیگیری کنم؛ کما این‌که سیاوشی هم قاعدتاً برای پیگیری موضوع در ورزشگاه حضور پیدا می‌کند.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قطعاً مردم با فرهنگ ایرانی با تعهد کامل، ملاحظات این مسئله را درک کرده و خود از بروز هر مشکلی جلوگیری می‌کنند، تصریح کرد: قطعاً تلاش همه ما این است که همه زنان و جوانانی که علاقمند به حضور در استادیوم‌های ورزشی هستند، بتوانند از این حقوق برخوردار شوند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس به حضور تعدادی از زنان سوری در ورزشگاه در جریان بازی روز گذشته اشاره کرد و گفت: درحالی از حضور زنان ایرانی در ورزشگاه ممانعت می‌شود که زنان سوری و سایر کشورهایی که تیم‌های ملی‌شان برای انجام مسابقات خود به ایران می‌آیند، می‌توانند در استادیوم‌های ما حضور یابند. این‌گونه اعمال تبعیض نه شایسته دولت ایران است، و نه درخور شان زنان ایرانی!

سلحشوری در پایان ضمن تبریک به همه مردم ایران برای صعود مقتدر تیم ملی فوتبال کشورمان به مسابقات جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ پیشنهاد کرد که مسئولان لیگ برتر یک بازی دربی را به زنان اختصاص دهند و در عین حال یادآور شد: این‌که یک بار به‌صورت آزمایشی این فرصت را در اختیار زنان قرار دهند که به‌عنوان مثال در یک مسابقه همچون بازی دربی در ورزشگاه حاضر شوند، اقدام موثری است و می‌تواند ابعاد مختلف این مطالبه را در ادامه مسیر روشن کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: