کد خبر: ۷۳۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
تعداد بازدید: ۶۹۸
این دمنوش تقویت‌کننده قلب و کبد است، صفرا آور بوده و در درمان سنگ کیسه صفرا بسیار مؤثر است اما بانوان باردار باید از مصرف این دمنوش خودداری کنند.
آشنایی با نوشیدنی سرشار از ویتامین cمدیرگروه علوم پزشکی مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: ویتامین c فراوان در دم‌کرده زرشک، در پیشگیری از سرماخوردگی نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرداغ به نقل از شفاآنلاین، «مریم نواب‌زاده» در خصوص طبیعت دمنوش زرشک، اظهار کرد: از نظر طب سنتی ایران، این گیاه طبیعتی سرد و خشک دارد.

وی با اشاره به خواص این دمنوش افزود: دم کرده زرشک مناسب برای درمان ورم و زخم معده و روده است، هم‌چنین این دمنوش برای درمان اسهال‌های خونی یا زخم روده، مناسب است.

مدیرگروه علوم پزشکی مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: به‌علت وجود ویتامین c فراوان در زرشک، دم‌کرده میوه آن در پیشگیری از سرماخوردگی نقش بسزایی دارد.

نواب‌زاده با بیان این‌که این دمنوش ادرارآور و خلط‌آور بوده و برای خوشبو شدن دهان نیز استفاده می‌شود، تصریح کرد: دمنوش زرشک دارای خاصیت تصفیه‌کننده و ضدعفونی‌کننده خون و منقبض‌کننده عروق است.

وی ادامه داد: زرشک، تقویت‌کننده قلب و کبد(Liver) است، صفرا آور بوده و در درمان سنگ کیسه صفرا بسیار مؤثر است.

این دستیار تخصص طب (Medicine)سنتی ایران تصریح کرد: زرشک، بی‌اشتهایی را برطرف می‌کند و فشارخون را کاهش می‌دهد.

نواب‌زاده در خصوص موارد منع مصرف این دمنوش، افزود: بانوان باردار باید از مصرف این دمنوش خودداری کنند.

وی یادآور شد: میزان مصرف بالای این گیاه به مدت طولانی می‌تواند سبب ناراحتی معده و روده‌ها و مانع از جذب ویتامین B کافی در بدن شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: