کد خبر: ۷۳۶۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
تعداد بازدید: ۷۷۲
بازگشت به زندگی جنسی تقریبا عادی، پس از تولد نوزاد، کاملا میسر است اما به زمان احتیاج دارد.
حفظ رابطه زناشویی، نقش پدر بعد از زایمانبازگشت به زندگی جنسی تقریبا عادی، پس از تولد نوزاد، کاملا میسر است اما به زمان احتیاج دارد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفاآنلاین، بازگشت به زندگی جنسی تقریبا عادی، پس از تولد نوزاد، کاملا میسر است اما به زمان احتیاج دارد. به حرف های همسرتان گوش دهید. او احتمالا تا مدتی احساس درد و ناراحتی خواهد داشت بنابراین بر شماست که صبور باشید و موقعیت او را درک کنید.

کی می توانیم آمیزش کنیم؟
شکی در این موضوع نیست که زندگی جنسی شما و همسرتان پس از به دنیا آمدن نوزاد تغییر خواهد کرد اما اگر روابط شما قبل از تولد نوزاد خوب و سالم(Healthy) بوده است دلیلی ندارد که حالا آن را از سر نگیرید. مسئله مهم این است که با کمک همدیگر زمان آن را تعیین کنید. یادتان باشد که همسرتان در دوران بارداری و زایمان چه چیزهایی را پشت سر گذاشته بنابراین بهتر است به او فرصت زمانی را که می خواهد بدهید تا هم از لحاظ جسمی و هم روانی خود را با نقش جدید مادر بودنش هماهنگ کند و بعد از همه این ها به فکر آمیزش دوباره بیفتد. بگذارید اولین بار او پیشنهاد دهد.

نکته:
متخصصان سلامت تا شش هفته بعد از زایمان و انجام دادن معاینات پس از زایمان آمیزش را منع می کنند.
 
آمادگی لازم برای آمیزش بعد از زایمان
به دنیا آوردن نوزاد همراه با تغییرات عظیم هورمونی و عاطفی و همچنین چالش های جسمی است، بنابراین شما باید نسبت به نیازهای همسرتان در این دوره حساس باشید. هر چند برخی مادران به سرعت دوره نقاهت پس از زایمان را سپری می کنند اما بسیاری از آنان تا مدت زمان زیادی علاقه ای به آمیزش ندارند. خستگی باعث کاهش و یا نبود غریزه جنسی برای هر دوی شماست.

به خودتان زمان بدهید و تا هر دو آماده نیستید عجله نکنید. به احساسات یکدیگر احترام بگذارید. آمیزش سالم بر اساس عشق(Love)، احترام و اعتماد بنا شده است. وقتی هم که آماده آمیزش شدید باید با ملایمت رفتار کنید. زمانی از روز را انتخاب کنید که کمتر خسته اید و سر و صدای نوزاد تمرکزتان را بر هم نمی زند. وقتی تصمیم به آمیزش کامل گرفتید بهتر است در وضعیتی آمیزش کنید که همسرتان بتواند بر همه چیز تسلط و کنترل داشته باشد. به طور کلی باید صبور باشید و همدیگر را درک کنید تا امور به روال عادی باز گردد.

جلوگیری از بارداری
پیش از آن که زندگی جنسی خود را از سر گیرید باید به جلوگیری از بارداری مجدد همسرتان بیندیشید. احتمال اینکه همسرتان بلافاصله پس از زایمان دوباره باردار شود زیاد است. به یاد داشته باشید که علیرغم باور عموم تغذیه از شیر مادر از بارداری جلوگیری نمی کند. علاوه بر آن دوران تخمک گذاری زنان پس از زایمان تفاوت می کند. راه های جلوگیری از بارداری با توجه به این که نوزاد شما شیر مادر می خورد یا خیر متفاوت اند. ممکن است از استفاده درازمدت کاندوم خوش تان نیاید اما برای چنین دوره ای بهترین گزینه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: