کد خبر: ۷۳۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۳۷۰
راشاتودی منتشر کرد؛
راشاتودی در گزارشی با اشاره به تاریخچه ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای فوتبال به اساسنامه فیفا اشاره کرده که در این اساس‌نامه گفته شده یکی از اهداف سازمان اطمینان از دسترسی به بازی‌های فوتبال برای همه کسانی است که به مشارکت در آن علاقه‌مندند و این دسترسی باید فارغ از سن و جنس برای همه فراهم شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، پایگاه خبری روسی «راشا تودی» فروش بلیط بازی ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی به بانوان و اطلاعیه فدراسیون فوتبال مبنی بر اشتباه به وجود آمده در این زمینه را مورد توجه قرار داد.

این رسانه روس در گزارش خود نوشت: زنان حق حضور در بازی ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی تهران را ندارند و این در حالی است که اجازه خرید بلیط بازی‌ها به آنها داده شده بود.

بر اساس این گزارش حضور بانوان در ورزشگاه از سال ۱۹۸۲ ممنوع شده و به نظر می‌رسید این ممنوعیت با بازگشایی خرید بلیط بازی با سوریه در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی با اضافه کردن گزینه خرید بلیط توسط بانوان برداشته شده است.

این پایگاه خبری نوشت: گزینه « بانوان» به گزینه‌های خرید بلیط در سامانه خرید اینترنتی بلیط بازی‌ها اضافه شده بود و این در حالی است که هنوز ممنوعیت‌ها برای ورود زنان به ورزشگاه برداشته نشده است.

راشا تودی نوشت: فدراسیون فوتبال ایران در بیانیه‌ای اجازه ثبت نام زنان و خرید بلیط را یک اختلال فنی خوانده و گفت فعلا هیچ برنامه‌ای برای حضور بانوان در ورزشگاه جهت بازی ایران و سوریه نداریم. به این ترتیب امید زنان برای تماشای یک بازی فوتبال در ورزشگاه به سرعت ناامید شد.

بر اساس این گزارش قرار است بلیط‌های خریده شده توسط زنان باطل و هزینه آن برگردانده شود.

راشا تودی نوشت: زنان از تماشای بسیاری از ورزش‌های مردان از جمله فوتبال، شنا و کشتی در ایران منع شده‌اند. برای برخی از ورزش‌های دیگر از جمله بسکتبال و تنیس جایگاه‌های مشخصی را برای حضور زنان در ورزشگاه تعبیه کرده‌اند.

راشاتودی به اساسنامه فیفا نیز اشاره کرده که در این اساس‌نامه گفته شده یکی از اهداف سازمان، اطمینان از دسترسی همه به بازی‌های فوتبال برای همه کسانی است که به مشارکت در آن علاقه‌مندند و این دسترسی باید فارغ از سن و جنس برای همه فراهم شود.

به گزارش ایلنا مسئولان سامانه خرید اینترنتی بلیط بازی‌های فوتبال با بانوانی که از طریق این سامانه مبادرت به خرید بلیط کرده‌اند تماس گرفته و در حال پیگیری مسیرهای بازگرداندن هزینه خرید آنها هستند. 

یکی از این مسئولان در تماس تلفنی با یکی از خبرنگاران ایلنا که خود از این طریق بلیط بازی ایران و سوریه را تهیه کرده بود در خصوص تعداد بانوانی که به طور مستقیم از این سایت بلیط خریده‌اند، گفت: بیش از ۲۰۰ خانم بلیط خریده‌اند و ما سعی می‌کنیم تا جایی که ممکن است هزینه‌ها را عودت دهیم.

این درحالی است که بانوان سوری اجازه ورود به وزرشگاه آزادی را داشتند و در این دیدار موفق به تشویق تیم ملی فوتبال کشور خود شدند.

photo_۲۰۱۷-۰۹-۰۵_۱۶-۴۰-۵۶

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: