کد خبر: ۷۳۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
تعداد بازدید: ۲۴۸
قاسمی در جمع خبرنگاران:
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: هدف اصلی سفر هیات‌های دیپلماتیک ایران و عربستان به پایتخت‌های یکدیگر بازدید از اماکن دیپلماتیک یکدیگر بود. بیش از یک ماه پیش هیات عربستان ویزای خود را دریافت کرد. هیات ایرانی نیز امروز ویزای خود را در اختیار دارد.
هیات ایرانی ویزای سفر به ریاض را دریافت کرده است/ سفر مشاور مکرون در قالب رایزنی‌های سیاسی و اقتصادی است

به گزارش خبرداغ به نقل  از ایلنا، بهرام قاسمی در حاشیه مراسم ترحیم ابراهیم یزدی در جمع خبرنگاران درباره سفر هیات سعودی به ایران گفت: این سفر از مدت‌ها پیش میان دو کشور مطرح بود. قرار شده است که هیاتی از ایران به ریاض و هیاتی از عربستان به تهران بیاید.

هیات ایرانی ویزای سفر به ریاض را دریافت کرده است/ سعودی‌ها یکماه پیش ویزا گرفتند

وی با بیان اینکه هدف اصلی سفر هیات‌ها بازدید از اماکن دیپلماتیک یکدیگر بود، اظهار داشت: بیش از یک ماه پیش هیات عربستان ویزای خود را دریافت کرد. هیات ایرانی نیز امروز ویزای خود را در اختیار دارد. فکر می‌کنم این هیات‌ها در آینده‌ای نزدیک برای بازدید از اماکن دیپلماتیک دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر سفر کنند.

سفر هیات‌های ایران و عربستان بعد از ایام حج انجام می‌شود 

این دیپلمات عالی‌رتبه وزارت امور خارجه درخصوص زمان سفر هیات‌ها و انجام آن سفرها تصریح کرد: تاریخ دقیق مشخص نیست اما تصور می‌کنم احتمالا بعد از ایام حج این سفر انجام شود.

سفر مشاور مکرون در قالب رایزنی‌های سیاسی و اقتصادی است 

قاسمی در پاسخ به این سوال که سفر مشاور سیاسی رئیس‌جمهور فرانسه درخصوص رایزنی‌ها برای دور آتی مذاکرات آستانه صورت گرفته است؟ خاطرنشان کرد: خیر؛ در چارچوب رایزنی‌های سیاسی، اقتصادی و سایر زمینه‌‌های مشترکی که با دولت فرانسه داریم؛ این سفر صورت گرفته و هیات آنها در تهران است و مذاکراتی را با مقامات وزارت امور خارجه انجام دادند.

وی افزود: من فکر می‌کنم این مذاکرات و روند گفت‌وگوهای دو کشور همچون گذشته ادامه پیدا کند.

در بحث آستانه و مسائل منطقه‌ای با دولت روسیه دائما در تماس هستیم

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره سفر نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه به تهران هم ابراز داشت: ما در بحث آستانه و سایر مسائل منطقه‌ای با دولت روسیه دائما در تماس هستیم و به صورت مکرر، هیات‌های ایرانی و روسی در حال دیدار با یکدیگر هستند و تحولات منطقه را به صورت مرتب مورد رایزنی و تبادل نظر قرار می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: