کد خبر: ۷۳۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
تعداد بازدید: ۳۱۷
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش:
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: اقداماتی با کمک وزارت بهداشت برای ارتقای بهداشت مدارس شبانه‌روزی انجام شده‌است.
نظامنامه کیفیت مدارس تدوین شد/ ارتقای بهداشت مدارس شبانه‌روزی

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی زرافشان؛معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در نشست خبری پیش از ظهر خود درباره جایزه ملی کیفیت گفت: امسال با هماهنگی سازمان استاندارد تدوین نظام‌نامه کیفیت در مدرسه را انجام دادیم و در این جایزه ملی شرکت خواهیم کرد و مدارس برتر تقدیر خواهند شد.

او ادامه داد: هدف عملیاتی شماره 19 سند تحول، استقرار نظام کیفیت بخشی در آموزش و پرورش و  ایجاد سازوکار قانونی برای سنجش عملکرد از جمله شروط زیربنایی این امر است. در سند تحول مدرسه دارای ویژگی‌هایی چون قدرت تصمیم گیری، برنامه‌ریزی، مدیریت مشارکتی و توانایی خودارزیابی است. نقش مدرسه در دستیابی به اهداف سند تحول پررنگ است.

زرافشان افزود: در سال تحصیلی 96_95، بیش از 11هزار مدرسه مجری تعالی بودند که از این تعداد 4106 مدرسه دوره اول متوسطه، 2535 مدرسه دوره دوم، 830 مدرسه فنی و حرفه ای و کاردانش و 3871 مدرسه دوره ابتدایی بودند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کفت: امسال در ارزیابی ملی 504 مدرسه حایز شرایط برتر از سوی استانها تشخیص داده شدند که توسط 30 تیم ارزیابی بررسی تخصصی شدند و در نهایت55 مدرسه به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.

زرافشان تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد هرساله جایزه ملی کیفیت را اهدا می کند. امسال با هماهنگی سازمان استاندارد تدوین نظامنامه کیفیت در مدرسه را انجام و در این جایزه ملی شرکت خواهیم کرد. بر این اساس مدارس برتر تقدیر خواهند شد.

او با اشاره به اینکه از جمله امتیازات ما برای ورود به این عرصه این است که ارزیابان ما که تا کنون در درون آموزش و پرورش به بررسی مدارس می‌پرداختند به بانک ملی ارزیابان سازمان استاندارد افزوده می‌شوند گفت: ارزیابان ما می‌توانند گواهینامه ارزیابی ملی دریافت کنند و گام خوبی است تا ارزیابان حرفه ای در آینده داشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: امسال شمار مجریان طرح تعالی به 18 هزار و 588 مدرسه افزایش پیدا می‌کند. در واقع 7 هزار مدرسه جدید اضافه می‌شوند. ما تربیت ارزیابان و مشاوران برنامه تعالی را داشتیم و مدیران و کادر آموزشی 7 هزار مدرسه جدید تحت آموزش قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: برای تربیت مدرسان فراخوانی از بین مدیران مدارس و کسانی که دارای رشته تخصصی مدیریت هستند ارائه کردیم و اگر مدرسان ما کلاس ضمن خدمت تشکیل دهند همانند باقی مدرسان ضمن خدمت حق الزحمه دریافت می کنند. پس از آموزش، تیم تعالی مدرسه تشکیل خواهد شد و مدیر مدرسه تحت عنوان رهبر مدرسه تعالی انجام وظیفه می‌کند. تدوین، اجرای برنامه، ارزیابی، اصلاح و نهایتا دسترسی به اهداف برنامه در طول سال تحت برنامه صورت می‌گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امیدواریم شاهد ارتقای کیفیت در مدارس در سال های آینده باشیم گفت: تعالی متوقف نمی‌شود و حتی مدارس متعالی موفق باز هم الگوهایی برای تعالی بیشتر خواهند داشت. در اجرای این برنامه نقدهایی به برنامه تعالی صورت می گیرد. ما به شکل آزمایشی این برنامه را اجرا کرده بودیم و سعی کردیم از تجارب موفق جهانی استفاده و آن را بومی سازی کنیم.

او درباره کیفیت برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان گفت: این برنامه ها را برای افزایش کیفیت آموزش شروع کرده ایم و بویژه برای مناطق محروم طرح هایی با مشارکت نهادهای دیگر اعم از طرح جهاد علمی را انجام می دهیم.

زرافشان تاکید کرد:همه دستگاه‌های حمایتی در کمیته مناطق محروم آموزش و پرورش عضو هستند. پنج استان هدف انتخاب شده و برنامه هایی برای آنها داریم. علاوه بر این 100 منطقه هدف را هم تعیین کردیم که عملکردشان از میانگین استان پایین تر است و در حال برنامه ریزی ارتقای کیفیت برای این 100 منطقه هستیم. استان های سیستان و بلوچستان ، جنوب کرمان، آذربایجان غربی، هرمزگان و خوزستان پنج استان مورد توجه اند. این 100 منطقه عمدتا در همین استانها قرار دارند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  گفت: باید برای مدارس لازم التوجه برنامه خاص داشته باشیم و به ارتقای کیفیت و بهبود سبک زندگی دانش آموزان هم توجه می کنیم. به عنوان نمونه اقداماتی با کمک وزارت بهداشت برای ارتقای بهداشت مدارس شبانه‌روزی انجام شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: