کد خبر: ۷۳۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
تعداد بازدید: ۶۶۲
اگر تغییر استانداران و فرمانداران ضعیف و جایگزینی افراد قوی و همسو با رئیس‌جمهور روحانی با تعلل و امروز و فردا کردن‌ها و همانند دولت یازدهم با ملاحظات همراه باشد، مشکل همچنان باقی خواهد ماند و چیزی عوض نخواهد شد.

توصیه‌ مهم روزنامه جمهوری‌اسلامی به دولت دوازدهمروزنامه جمهوری‌اسلامی در سرمقاله شماره امروز خود نوشت:

هفته دولت هم گذشت و اکنون اعضاء دولت دوازدهم با رسالت خطیری که بردوش دارند می‌توانند با فراغت خاطر به انجام وظیفه بپردازند.

همانطور که از مجموع سخنان مسئولان نظام از رهبری تا رئیس جمهور، روسای سایر قوا، بعضی وزرا و صاحبنظران به روشنی فهمیده می‌شود، حل مشکلات اقتصادی، بهبود معیشت مردم و اشتغال، مسائل اصلی جامعه هستند. دولت دوازدهم باید همت اصلی خود را برای حل این مسائل به کار ببرد و ظرف چهار سال آینده کشور را از این گردنه سخت عبور دهد.

رسیدن به این نقطه و تحقق این هدف، فقط درصورتی میسر است که دولت دوازدهم تمام وقت و امکانات و نیروی خود را صرف پرداختن به متن کند و از مشغول شدن به حاشیه‌ها بپرهیزد. رقبای دولت بسیار مایل هستند دولتمردان را به حواشی سرگرم کنند و از کار اصلی غافل نمایند تا با توسل به حربه تبلیغاتی عدم کارائی دولت، افکار عمومی را به نفع خود شکل بدهند و در انتخابات‌های آتی یعنی انتخابات مجلس یازدهم (1398) و ریاست جمهوری سیزدهم (1400) همه چیز را دردست خود بگیرند و بار دیگر کشور را به دوران تیره 8 سال دولت‌های نهم و دهم برگردانند.

درست است که رئیس‌جمهور روحانی طبق قانون اساسی نمی‌تواند در سال 1400 کاندیدای ریاست جمهوری شود، ولی جریان اعتدال باید در قدرت بماند و نباید وضعیتی پیش بیاید که قدرت به دست افراطی‌ها و تفریطی‌ها بیفتد. این واقعیت را نمی‌توان و نباید انکار کرد که دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا با عملکرد خود ثابت کرده‌اند که نمی‌توانند کشور را آنگونه که نیازهای جامعه و اقتضائات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایجاب می‌کند اداره کنند. عملکرد دولت‌های نهم و دهم، متن کارنامه اصولگرایان است و تازه‌ترین کارنامه اصلاح طلبان نیز در عملکرد مجلس دهم در یکی دو سال اخیر قابل مشاهده است. اگر اصلاح طلبان هنوز متوجه عیوب و ضعف‌های خود نشده اند، خوبست اکنون پنبه را از گوش‌های خود بردارند و اظهارنظرهای مردم عادی و حتی صاحبنظران را بشنوند که از آنها قطع امید کرده‌اند و این روزها سخن از تجدیدنظر درباره اعتماد به آنها به میان می‌آورند.

باقی می‌ماند رئیس‌جمهور روحانی و وعده‌هائی که در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به مردم داد. اگر دولت دوازدهم بتواند به این وعده‌ها که بهبود وضعیت معیشتی مردم در رای آنهاست عمل کند، جناح اعتدال می‌تواند نقطه امیدی برای مردم باشد و سرنوشت دو انتخابات 1398 و 1400 را به نفع مردم و کشور و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی رقم بزند.

دولت دوازدهم برای توفیق یافتن در تحقق وعده‌هائی که داده است باید به عنوان مقدمه حداقل دو اقدام مقدماتی انجام دهد. اول انتخاب استانداران و فرمانداران قوی و همفکر با رئیس‌جمهور و دوم پاکسازی بدنه دولت از عناصری که رئیس دولت‌های نهم و دهم آنها را مهره چینی کرد و حضور آنها در بدنه اجرائی کشور در چهار سال گذشته همچون سدی در برابر انجام کارهای مورد نظر دولت یازدهم مقاومت کردند و اگر این پاکسازی صورت نگیرد، دولت دوازدهم نیز نخواهد توانست کاری از پیش ببرد.

اگر تغییر استانداران و فرمانداران ضعیف و جایگزینی افراد قوی و همسو با رئیس‌جمهور روحانی با تعلل و امروز و فردا کردن‌ها و همانند دولت یازدهم با ملاحظات همراه باشد، مشکل همچنان باقی خواهد ماند و چیزی عوض نخواهد شد و دولت دوازدهم توفیقی به دست نخواهد آورد. اگر موضوع پاکسازی نیز مشمول همین اما و اگرها و ملاحظات شود، این کوتاهی نیز مانع بزرگی بر سر راه تحقق اهداف این دولت خواهد بود.

آقای رئیس‌جمهور نباید در انجام این دو امر مقدماتی ولی بسیار ضروری منتظر این وزیر و آن همکار بماند، بلکه باید خود با جدیت و پیگیری بی‌وقفه این دو موضوع را هرچه زودتر به سامان برساند تا راه برای تحقق اهداف وعده داده شده هموار گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: