کد خبر: ۷۳۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
تعداد بازدید: ۴۲۴
مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش:
در آخرین روز از هفته دولت مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش با حضور در برنامه زنده رادیویی امروز کیش خلاصه ای از عملکرد این شرکت را به مخاطبان ارائه کرد.
در دو ماه گذشته برای آسفالت خیابان های اصلی جزیره 10 میلیارد تومان هزینه شده استبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در آخرین روز از هفته دولت ، مهندس پرهام جانفشان صبح روز چهارشنبه 8 شهریور در برنامه زنده رادیویی امروز کیش حضور یافت و ضمن ارائه خلاصه ای از عملکرد شرکت عمران، آب و خدماتکیش به سئوالات شهروندان پاسخ داد.

مهندس جانفشان در این برنامه ضمن تبریک هفته دولت به تمام دولتمردان و مردم اعلام کرد حوزه فعالیت های این شرکت در جزیره کیش بسیار گسترده است.

وی با اشاره به اجرا و اتمام پروژه فرهنگی و هنری موزه خلیج فارس در یکسال گذشته عنوان کرد: از زمان افتتاح این پروژه تا کنون در گالری های این مجموعه نمایشگاه های متعدد هنری برگزار شده است. این پروژه یکی از طرح های نا تمام بود که با مدیریت دکتر مونسان تکمیل و به بهره برداری رسید. سازه بتونی این مجموعه نیز به عنوانیکی از سازه های بتونی برتر در کشور معرفی شد.

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش همچنین در خصوص اجرای پروژه های زیر ساختی در جزیره هندورابی گفت: وقتی می خواهیم جزیره ای را توسعه بدهیم باید زیر ساخت های آن را مهیا کنیم و برای یک جزیره اصلی ترین زیر ساخت ها مبادی ورودی وخروجی شامل فرودگاه و بندر است . در جزیره هندورابی نیز این دو پروژه پس از احداث با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور رسما به بهره برداری رسید.همچنین پروژه بعدی که قرار است در هندورابی اجرا شود، احداث رینگ دور جزیره است. بدین منظور مناقصه های آن در حال برگزاری است. با توسعه جزیره هندورابی ، گردشگری سلامت در منطقه گسترش می یابد.

وی از ساخت مدرسه به عنوان یکی دیگر از اقدامات این شرکت نام برد و اظهار داشت: در حال حاضر یک دبستان با 18 کلاس در منطقه میر مهنا در دست ساخت است که این پروژه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می شود تا برای سال تحصیلی جدید به بهره برداری برسد.

مهندس جانفشان در خصوص پروژه بازپیرایی منطقه سفین گفت:با درخواست بومیان کیش، منطقه سفین نیز در حال بازسازی است که فاز اول آن دو هفته گذشته به بهره برداری رسید. از این پس بومیان جزیره با ضوابط مهیا شده در معاونت شهرسازی این شرکت قادرند منزل مسکونی خود را با حفظ بافت سنتی و بومی آن باز سازی کنند. منطقه بومی نشین می تواند یکی از اصلی ترین جذابیت های منطقه گردشگری به شمار رود.

وی از احداث مسیر 4 باندهحدفاصل میدان جاسک تا کلبه هور در غرب جزیره خبر داد و افزود: با اجرای این مسیر 4 بانده مسیر تردد وسایل حمل و نقل به راحتی در دو مسیر رفت و برگشت مهیا می شود و از ایجاد تصادفات مخصوصا هنگام شب جلوگیری می شود و همچنینتردد گردشگرانی که اتومبیل کرایه می کنند و به مسیر ها آشنا نیستند، راحت تر صورت می گیرد. این پروژه  تا 15 روز دیگر به بهره برداری می رسد.

مهندس جانفشان با بیان اینکه در جزیره کیش مانند شهر های دیگر شهرداری وجود ندارد، گفت: تمام کارهایی که توسط شهرداری ها انجام می شود،توسط معاونت امور شهری در این شرکت به انجام می رسد.

ویبا اعلام اینکه سرانه فضای سبز جزیره کیش 170 متر مربع است گفت: این سرانه 10 برابر سرانه جهانی است. فضای سبز کیش علاوه بر اینکه یکی از جاذبه های زیبای جزیره کیش است، باعث شده از میزان گرمای این جزیره نیز کاسته شود. با توجه به اینکه در کیش آب شیرین وجود ندارد ، کار نگهداری و حفظ فضای سبز کیش کار بسیار مشکلی است و برای این آبیاری نیز از پساب فاضلاب جزیره استفاده می شود.

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش با بیان اینکه کار آسفالت و رو سازی خیابان های اصلی کیش تا پایان شهریور ماه به پایان می رسد، گفت: با توجه به تردد بسیار بالا در خیابان های اصلی شهر، کار روسازی و آسفالت خیابان های جزیره در راس کار قرار گرفت.از دو ماه گذشته تا کنون حدود 10 میلیارد تومان هزینه آسفالت های خیابان های جزیره شده است. با توجه به اینکه در طول مدت 20 سال گذشته روسازی مناسبی برای آسفالت های جزیره انجام نشده بود، با بارندگی ها و حتی شرجی هوا این آسفالت ها فرسوده شده اند. پس از اتمام آسفالت خیابان های اصلی کیش، به آسفالت خیابان های فرعی و کوچه ها رسیدگی می شود.

همچنین جانفشان در خصوصفعالیت های ورزشی جزیره در معاونت ورزش و تفریحات سالم گفت: با توجه به اینکه در جزیره کیش مانند سرزمین اصلی اداره تربیت بدنی وجود ندارد این معاونت امور تربیت بدنی و ورزش را در کیش عهده دار است.

وی افزود: امروزه جزیره کیش به منطقه ای برای برگزاری اردوهای تدارکاتی تیم های ملی در رشته های مختلف ورزشی و مسابقات مختلف تبدیل شده است و ورزشکاران نام آوری نیز از جزیره کیش برای شرکت در مسابقات کشوری و جهانی اعزام شده اند و توانستند افتخارات خوبی را در سطح بین المللی برای ما کسب کنند.

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش همچنین در این برنامه از اجرای پروژه های مصلای کیش، مسکن سبز، احداث تصفیه خانهفاضلاب مرکزی کیش، تجهیز آتش نشانی کیش، ایجاد نور و روشنایی در مناطق جدید فاز دوم و سوم نوبنیاد نام برد و به سئوالات مخاطبان در خصوص آسفالت خیابان ها ، کرایه تاکسی، خواندن کنتور های آب و برق و دو ماهه شدن قبض های فاضلاب پاسخ داد.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه برای رونق و آبادانی هر جه بیشتر کیش باید تمام دستگاه ها ، ادارات و ساکنان دست به دست هم دهند تا گردشگری کیش با تبلیغ مثبت رونق گیرد ، از ساکنان کیش خواست با انتقاد ها و پیشنهادهای خود در رفع نواقص و کاستی ها مسئولان را یاری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: