کد خبر: ۷۳۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
تعداد بازدید: ۶۴۹
ملیحه صدر می‌گوید: هرآنچه تاکنون درباره سرنوشت امام و دو همراهش به ما رسیده، بیشتر از آنکه منفی و مبتنی بر تناقضات باشد، مثبت بوده است زیرا امنیت اطلاعات این پرونده و تحقیقات صورت گرفته در این خصوص اقتضا می‌کند که درباره جزئیات آن سخن نگوییم.
اطلاعاتی مثبت درباره آزادی امام‌موسی صدر/ پیام ملیحه صدر به آیت الله‌ سیستانی
به گزارش خبرداغ به نقل از شفقنا ، «ملیحه صدر» در گفت وگو با شفقنا با تشریح ابعاد شخصیتی امام موسی صدر از وجود اطلاعات مثبت درباره امام سخن گفت.

دختر امام موسی صدر می گوید: هیچ یک از سخنان امام صدر بی هدف گفته نشده است بلکه اساس این سخنان را آموزه‌های اهل بیت و احادیث نبوی تشکیل می‌دهد. کمتر پیش می‌آید که امام صدر در سخنرانی‌های خود از احادیث پیامبر اکرم(ص) و آیات قرآنی استفاده نکند.

«ملیحه صدر» ادامه داد: او شخصیتی است که شرایطی را فراهم می‌کند تا افراد بتوانند نور درون خود و پیامی که قادر به فرستادن آن هستند را ببینند و احساسات آنها را برای تحقق چنین هدفی بر می‌انگیخت. تغییری که نسبت به آن مباردت می ورزید، تغییری پویا و با برنامه بود و بی هدف نبود. اگر داستان‌های اهل بیت علیهم السلام نبود، قطعا چنین احساسی به انسان دست می‌داد که درباره یک شخصیت اسطوره‌ای می‌خواند؛ زیرا چگونه ممکن است تاثیر کارهای یک انسان در طول ۱۸ سال تا دهه ها ماندگار بماند. حالا تصور کنید اگر امام آزاد باشد تاکجا پیش خواهیم رفت و پیشرفت ما چگونه خواهد بود.

خانم صدر افزود: با رجوع به سخنان، افکار و طرح های شجاعانه امام صدر می‌بینیم که چنین سخنانی زاییده افکارش نیست بلکه برگرفته از ایده استقبال از دیگران با تکیه بر ادله دینی است. داستان بستنی خوردن امام در شهر صور از یک بستنی فروش مسیحی به نام «آنتیبا» در عراق بلوا به پا کرد تا جایی باعث شد یکی از آنها با نوشتن مقاله هفتاد صفحه‌ای، ادعاهای اشتباه درباره امام را تکذیب و اقدام او را تایید و اثبات کند.

وی اظهار کرد: سوالات زیادی بویژه از سوی جوانان مطرح بود که جرات بیان آنها را نداشتند اما امام صدر آمد و به شیوه ای علمی به این سوالات پاسخ گفت و عظمت دین اسلام و رسول اکرم (ص) را برای ما تبیین کرد. اکنون ما کجاییم؟ هنگامی که امام برای آموزش دین اسلام به پسران نوجوان پای به مدرسه عاملیه بیروت گذاشت، آنها همواره سوالات تحریک آمیز مطرح می‌کردند اما امام سکوت می‌کرد و به سوالات آنها گوش می‌داد و یادداشت می‌کرد و سپس می‌گفت که سوالات شما برنامه آموزشی سالانه ما خواهد بود. امام تنها به موعظه اکتفا نمی‌کرد که دین برای آخرت است بلکه می‌گفت که دین برای تدبیر امور ما در این زندگی است و تمامی تفسیرهایش در قرآن در حوزه اجتماعی و اخلاقی است.

دختر امام صدر در پاسخ به کسانی که به پدرش اهانت کردند، چنین پاسخ داد: پاسخ من این است که به اهانت‌های برخی پاسخ ندهم. چنین توهین‌هایی حتی در زمان حضور در لبنان و پیش از ناپدید شدنش هم متوجه او بود اما به آنها اهمیتی نمی داد.

تمایلی برای ورود به حیات سیاسی نداریم

خانم ملیحه صدر در ادامه درباره نگرانی‌ها و دغدغه‌هایش با ما سخن گفت و با تاکید بر اینکه تمایلی برای ورود به حیات سیاسی ندارد، افزود که فعالیت‌هایش در مرکز «مداخله زودهنگام(اسیل)» که از مراکز موسسات امام موسی صدر در لبنان است، توجه، کمک و همکاری با خانواده‌های دارای کودکان سه ساله‌ای است که کودکانشان نیازهای ویژه‌ای از زمان تولد تا هنگام مدرسه رفتن دارند. این مرکز برای احاطه داشتن بر تمامی جنبه‌های رشد کودکان و همراهی با خانواده‌هایشان از متخصصانی در زمینه‌های مختلف بهره می‌برد.

وی با اشاره به اینکه در خانواده‌ای با گرایش سیاسی صرف پرورش نیافته است، اضافه کرد: هدف امام صدر سیاست نبود. در آن دوره لبنان شاهد جدایی راه جامعه از سیاست بود از این رو فعالیت‌ها و کارهای امام سیاسی نبود بلکه حامل نوعی پیام مذهبی بود و تلاش می‌کرد این پیام را در هر شرایط و وقایعی اعم از سیاسی و اجتماعی به جامعه لبنان برساند. چنین می‌پنداشت که اگر لبنانی وجود نداشته باشد باید آن را بوجود آوریم؛ امام لبنان را به سبب ثروت و تنوع فرقه‌ای، برکت و نعمت بشریت برمی‌شمرد.

تمام اطلاعات تا به امروز نوید دهنده بازگشت امام و دو همراهش است

خانم ملیحه صدر در ادامه درباره راز ایمان خانواده امام صدر به بازگشتش سخن گفت و یادآور شد: قضیه زندگی امام و دو همراهش موضوع حساس و پیچیده‌ای است. عزیزتر از امام حسین علیه السلام وجود ندارد اما ایمان ما به سلامت این عزیزان عاطفی نیست بلکه حقیقت است و مبتنی بر شواهد، مدارک و حقایق. نمی‌توانیم چنین اموری را سیاسی تحلیل کنیم زیرا به پاسخ قانع کننده‌ای نمی‌رسیم. انتظار ما عاطفی نیست. بله آسان نیست و بسیار سخت است اما مبتنی بر حقایق، اطلاعات و علم و آگاهی است...هرآنچه تاکنون درباره سرنوشت امام و دو همراهش به ما رسیده، بیشتر ازآنکه منفی و مبتنی بر تناقضات باشد، مثبت بوده است زیرا امنیت اطلاعات این پرونده و تحقیقات صورت گرفته در این خصوص اقتضا می‌کند که درباره جزئیات آن سخن نگوییم.

وی اضافه می‌کند: ما رنج دیده و نگرانیم در حالی که عمر می‌گذرد. ما در تمام لحظات زندگی منتظریم... مادربزرگم تا لحظه مرگش منتظر امام صدر بود و چشمانش به در خیره بود و با هر صدای زنگ در خانه انتظار آمدنش را می‌کشید. در سال ۱۹۹۹میلادی زمانی که سید جعفر صدر پسر شهید محمد باقر صدر پسر عموی من به ایران آمد، مادربزرگم گمان کرد او پسرش امام صدر است و پس از آنکه آرام شد پرسید چرا صدر من همراه شما نیست... او در حالی که چمشانش به در بود در سن ۱۰۳ سالگی درگذشت.

پیام ملیحه صدر به حضرت آیت الله العظمی سیستانی

خانم ملیحه صدر در ادامه پیام ویژه‌ای به حضرت آیت الله العظمی سیستانی فرستاد و گفت: افکار و مفاهیم حضرت آیت الله العظمی سیستانی و امام صدر بر پایه اصول واحدی بنا شده است و این یکپارچگی بین دو جامعه، غنای فرهنگی و فکری را در پی داشته است؛ حضرت آیت الله العظمی سیستانی همانند امام صدر از مذاهب و ادیان مختلف با آغوش باز استقبال کرده و تنها اهل سنت را برادر خطاب قرار نداده بلکه حتی گفت آنها نفس و جان ما هستند. امروز از طریق شفقنا از ایشان می‌خواهم که به قضیه امام صدر و دو برادرش اهتمام بورزند و برای آزادی آنها کوشش کنند و دعای ویژه خود را در این روزهای مقدس و مبارک برای بازگشت امام صدر و دو برادرش و بازگشت امنیت به سراسر منطقه دریغ نکنند.

پیام ملیحه صدر به پدرش

ملیحه صدر در ادامه با اشاره به اینکه قضیه ربوده شدن امام صدر دلایل زیادی دارد اما حقیقت از بین نمی‌رود و ما همچنان منتظر آمدنش هستیم، تصریح کرد: راه حق دشوار است اما متوقف نمی‌شود. این خانواده از زمان جدمان رسول الله(ص) تا جدمان امام کاظم(ع) به مقاومت و صبر عادت کرده است.

وی خطاب به پدرش امام صدر ادامه داد: ما در انتظار تو هستیم و تلاش می‌کنیم تو را در کردار و گفتارت بجوییم و به اهل بیت علیهم السلام برای محافظت از تو متوسل می‌شویم ... دوری تو دشوار است و روزی بازخواهی گشت تا ببینی اندیشه‌ای که بهای سنگینی به خاطر آن پرداخت کردی، همچنان در جامعه ثابت و استوار است و همه با هم این مسیر را به سرانجام خواهیم رساند.

دختر امام موسی صدر در ادامه به گوشه‌ای از سخنان امام اشاره کرد و گفت: امام صدر می‌گفت «به خوبی می‌دانستم که ایستادگی دربرابر استبداد و طغیان هزینه دارد، ارتقای سطح زندگی مردم بویژه ارتقای سطح آگاهی آنها هزینه دارد، مقابله با امتیازات و بت‌ها از هر گروهی هزینه دارد و می‌دانستم که اتهام زنی به من و دوستانم بالا خواهد گرفت اما با این حال این را نیز می‌دانستم که این رسالت من، امانت و معنای زندگی من است از این رو همچنان هزینه می‌دهم. جوانی، آسایش، سلامتی و مراقبت از فرزندانم را فدا کردم... دل‌های صاف و مبارز با من است و این بزرگترین دارایی من است».

وی گفتگوی خود با شفقنا را با این سخنان به پایان رساند: امام روزی به سوی ما بازخواهد گشت و به همه ما برای سبک کردن بار گناهی که همه ما به دوش می‌کشیم، کمک خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: