کد خبر: ۷۳۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
تعداد بازدید: ۱۱۸۸
چون تستوسترون می تواند به رشد تومورهای پروستات کمک کند، اغلب برای مردان مبتلا به سرطان پروستات، درمان مهارکننده هورمون تجویز می شود.
یافته‌های جدید محققان درباره سرطان پروستات
نتایج یافته های جدید محققان مرکز تحقیقات و ارزیابی کالیفرنیای جنوبی نشان می دهد تجویز این نوع درمان در مراحل اولیه بیماری ممکن است احتمال نارسایی قلبی را برای مردان به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرداغ به نقل از مهر، درمان موردنظر در این مورد به درمان «محرومیت از اندروژن» معروف است.

دکتر «رینا هکیو»سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «پیام این مطالعه جدید این است که بیماران مبتلا به سرطان پروستات متمرکز باید به منظور به حداقل رساندن اثرات سلامت ناشی از درمان محرومیت آندروژن بر روی سیستم قلبی عروقی تحت نظر باشند.»

وی در ادامه می افزاید: «بیماران باید تغییرات شیوه زندگی سالم برای قلب را در نظر بگیرند و پزشکان باید سلامت بیمار را به طور منظم برای علائم اولیه بیماری قلبی تحت کنترل داشته باشند.»

به گفته محققان، این داده های جدید در مورد تصمیم گیری برای نوع درمان تعیین شده برای مراحل اولیه بیماری حائز اهمیت است.

تیم تحقیق اذعان می کند که در سال های اخیر استفاده از درمان مهارکننده هورمون برای سرطان پروستات توسعه یافته است. این نوع درمان قبلا محدود به تومورهای پیشرفته پروستات بود، اما اکنون به تعداد بیشتری از مردان مبتلا به سرطان پروستات که در مراحل ابتدایی بیماری بوده و بیماری به سایر قسمت های بدن گسترش نیافته است، نیز داده می شود.

در این مطالعه، بیش از ۷۶۰۰ مرد مبتلا به سرطان پروستات در مراحل اولیه مورد ارزیابی قرار گرفتند. این مردان بالغ بر ۱۲ سال تحت نظر بودند.

محققان دریافتند مردان در مراحل اولیه سرطان پروستات که در ابتدا مبتلا به بیماری قلبی نبودند، اما درمان های محرومیت از هورمون دریافت کرده بودند، ۸۱ درصد بیشتر در معرض ریسک نارسایی قلبی قرار داشتند.

در عین حال، کسانی که در زمان دریافت درمان ضدهورمونی مبتلا به بیماری قلبی بودند، در معرض ریسک بالای مشکلات مرتبط با ضربان قلب، از جمله ۴۴ درصد افزایش ریسک تپش قلب نامنظم، قرار داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: