کد خبر: ۷۳۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
تعداد بازدید: ۳۰۴
دو مراسم پر فیض دعای عرفه و نماز عید سعید قربان در جزیره کیش برگزار می شود.
برگزاری مراسم پر فیض دعای عرفه و نماز عید سعید قربان در کیشبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مراسم پر فیض دعای عرفه ساعت 16 روز پنجشنبه 9 شهریور در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود.

همچنین نماز عید قربان ساعت 7 صبح روز جمعه 10 شهریور با حضور پر شور شهروندان در مصلای بزرگ کیش اقامه می شود.

گفتنی است، دعای عرفه عنوان دعایی است که منسوب به امام حسین (ع) سومین پیشوای شیعیان است و مضمونش اعتراف به جایگاه خدا و اقرار به جایگاه انسان در هستی ، حمد و سپاس برای نعمتهای فراوان خداوند بر انسان، یادآوری مشکلات و تب و تابهایی که شخص در عمر خویش از بدو آفرینش تا کنون پشت سر نهاده و کوشش برای جلب رحمت الهی و طلب آرامش و عافیت از پروردگار است.

گفته شده است که امام حسین (ع) این دعا را در روز عرفه و در صحرای عرفات و در کنار همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده است. قرائت این دعای پرفیض از اعمال مهم شیعیان در روز عرفه استکه پس از نماز ظهر و عصر تا غروب خوانده می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: