کد خبر: ۷۳۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
تعداد بازدید: ۸۰۹
محققان کره جنوبی دریافتند مردانی که در اتاق‌های پر سر و صدا می‌خوابیدند، نسبت به مردانی که در اماکن کم‌صداتری می‌خوابیدند، باروری کمتری داشتند.
اتاق پر سر و صدا باعث کاهش باروری می‌شودآقایان توجه کنند: اتاق خواب ساکت، باعث ایجاد اسپرم سالم و قوی می‌شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفا آنلاین:محققان کره جنوبی دریافتند مردانی که در اتاق‌های پر سر و صدا می‌خوابیدند، نسبت به مردانی که در اماکن کم‌صداتری می‌خوابیدند، باروری کمتری داشتند.

دکتر جیمز نادلر، متخصص غدد تناسلی و ناباروری، گفت: «من فکر می‌کنم که هر عامل استرس‌زایی می‌تواند بر ناباروری تأثیر بگذارد. به نظر من، سر و صدای اتاق خواب می‌تواند یک عامل استرس‌زای مزمن برای زمان خواب باشد.»


نادر که در این مطالعه دست نداشت، افزود: «این یک ویژگی دفاعی بدن ماست. وقتی تحت استرس باشیم، وقت برای تولید مثل وجود ندارد.»


بنا بر اعلام مؤسسات ملی سلامت ایالات متحده، ۱۵ درصد از زوج‌های امریکایی، پس از یک سال رابطه حفاظت‌نشده قادر به بچه‌دار شدن نیستند. عوامل متفاوتی باعث ناباروری در زنان و مردان می‌شوند. در مردان، این عوامل شامل مشکل در غلظت اسپرم، حرکت یا شکل آنهاست.


تحقیقات قبلی رابطه مشابهی را در زنان نشان داده بود. در آن مطالعه مشخص شد که صدای زیاد باعث تولد زودرس، سقط و نقایص مادرزادی می‌شود.MedLinePlus،
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: