کد خبر: ۷۳۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
تعداد بازدید: ۲۶۵
جلالی در صحن علنی مجلس:
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مستمری را به صورت مستقیم به حساب سرپرست خانوار واریز می‌کند که خلاف قانون است و باید از طریق کمیته و بهزیستی انجام شود.
پرداخت مستقیم مستمری از سوی دولت به حساب سرپرست خانوار مددجویان، خلاف قانون است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، کاظم جلالی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی  در جریان ارائه گزارش عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) از سوی رییس این کمیته، گفت: یکی از اشکالات اساسی ایجاد اشتغال را عدم‌سنخیت آموزش با موارد موجود شغلی است؛ بنابر این پیشنهاد می‌شود کمیته امداد در این خصوص با سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش همکاری کند.

او گفت: وام خود اشتغالی مددجویان کمیته امداد با هزار میلیارد تومان افزایش به ۲ هزار و صد میلیارد تومان رسیده است. مجلس در قانون برنامه یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه برای رفع محرومیت از روستاها و مناطق محروم درنظر گرفته است.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس درباره عملکرد کمیته امداد در سال‌های ۹۴ و ۹۵ یادآور شد: با توجه به رشد اعتبارات، جذب خوبی در منابع از سوی کمیته امداد صورت گرفته و به ۷۰۰درصد رسیده که تخصیص داده شده است.

جلالی افزود: کمیته امداد با پالایش مددجویان و حمایت از آنها با ایجاد ۲۰۰ هزار شغل برای سرپرست خانوار باعث خروج ۱۶۰ هزار خانواده‌ مددجو از چرخه حمایتی این کمیته شده است البته کمیته امداد باید از بانک‌های اطلاعاتی نظیر هدفمندی یارانه‌ها استفاده کند که از ابتدای امسال این کار را آغاز کرده است همچنین کمیته با شورای‌عالی اشتغال برای سیاست‌های اشتغال‌زایی باید هماهنگ باشند.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به مبحث بیمه‌های اجتماعی عنوان کرد: برخی اقدامات کمیته نقصان قانونی دارد که با تفاهم‌نامه با مجلس برطرف می‌شود، همچنین برای مسکن مددجویان با سپاه قراردادی برای ساخت و تعمیر مسکن مددجویان تحت پوشش منعقد شده است.

او ادامه داد: با توجه به ساخت بخش زیادی از مسکن مهر از طریق اعتبارات دولتی، کمیته امداد نیز می‌تواند با دولت در همین خصوص همکاری کند. همچنین مجلس برای افزایش مستمری مددجویان کمیته در بودجه ۹۶ و برنامه توسعه برنامه داشته که البته با این افزایش باعث شده مناطق روستایی از رفتن به سمت اشتغال تا حدی خودداری کنند که این مورد از آسیب‌ها است.

جلالی در پایان خاطر نشان کرد: از سوی دیگر دولت مستمری را به صورت مستقیم به حساب سرپرست خانوار واریز می‌کند که خلاف قانون است و باید از طریق کمیته و بهزیستی انجام شود. چرا که بسیاری از سرپرستان خانوار زندانی و یا معتاد هستند و اثرات پرداخت مستمری پایین می‌آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: