کد خبر: ۷۳۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
تعداد بازدید: ۱۳۲۵
رئیس مرکز بهداشت روان و مشاوره دانشجویی دانشگاه زنجان گفت: 40 درصد کارمندان دچار افسردگی هستند.
% کارمندان مبتلا به افسردگی هستندبه گزارش خبرداغ ، «ابوذر چراغی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به چهارم شهریورماه مصادف با روز جهانی کارمند، اظهار کرد: فرسودگی شغلی همواره رابطه مستقیمی با شغل افراد و درجه سختی آن دارد.

وی در رابطه با مدیریت بسیاری از کارکنان، ادامه داد: در برخی کارها مدیریت زمان مشخصی وجود ندارد و این‌که تا چه میزان فرسودگی شغلی در افراد ایجاد شود بستگی به این موضوع دارد که کارکنان با چه نوع کاری سر و کار داشته باشند و تنوع ایجاد شده در کارشان تا چه میزان باشد.

این مسئول افزود: فرسودگی کاری در میان زنان شاغل بیشتر از مردان مشاهده می‌شود و این به خاطر این است که کار در بیرون با سیستم بدنی و روانی خانم‌ها هماهنگ نیست و باعث می‌شود این افراد بیشتر با مشکلات در این زمینه مواجه شوند.

وی افزود: فرسودگی شغلی عامل مهمی برای ایجاد افسردگی است و که اکثراً در زمانی که افراد تحت فشار کاری قرار می‌گیرند نیز ممکن است دچار افسردگی نیز شوند و افرادی که تحت فشار بیشتر کاری باشند مطمئناً در خطر ابتلای بیشتری به افسردگی قرار دارند.

چراغی خاطرنشان کرد: امنیت شغلی کارمندان مورد دیگری است که می‌تواند افراد را دچار فرسودگی شغلی کند اگر افراد منیت شغلی نداشته باشند بیشتر در خطر فرسودگی  شغلی قرار دارند. مرخصی‌ها و تنوع‌هایی که برای کارمند در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند تا میزانی از بروز فرسودگی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: پس از بازنشستگی افراد، فرسودگی شغلی می‌تواند اثرات خود را بروز دهد و افراد پس از بازنشستگی دچار انزوا و گوشه‌گیری شوند و این‌که کار افراد تا چه میزان سخت و یا بدون هیجان و تنوع باشد نیز می‌تواند بروز این گونه اختلالات را افزایش  و یا کاهش بدهد.

چراغی گفت: برخی کارمندان به‌علت کافی نبودن درآمد مجبور به کار در چند جا هستند که این مورد نیز بر افزایش فرسودگی شغلی می‌افزاید و موجبات افسردگی افراد را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به این‌که هر چه قدر فشار کاری بالاتر باشد مطمئناً افسردگی افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: شرایط کاری مطلوب و میزان تقویت‌کننده‌ها اعم از تنوع، شادابی عامل مهمی برای عدم ابتلا به فرسودگی شغلی هستند. هم‌چنین عوامل متعددی می‌تواند فرسودگی را ایجاد کند و پیشرفتش را تحت کنترل قرار بدهد. این در حالی است که بیش از 40 درصد کارمندان دچار افسردگی هستند و این امر به جهت این موضوع است که شرایط مالی و تلاطمات جامعه نظیر تورم و رکود برای این قشر وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: