کد خبر: ۷۳۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵
تعداد بازدید: ۵۹۸
برخى موادغذايى به دليل تركيباتشان مفيد و بعضى براى مفاصل بدن مضر هستند كه ما به چند مورد آن اشاره مى كنيم
برخى موادغذايى به دليل تركيباتشان مفيد و بعضى براى مفاصل بدن مضر هستند كه ما به چند مورد آن اشاره مى كنيم.

به گزارش خبرداغ به نقل از شفاآنلاین، بیماری آرتروز انواع مختلفی دارد اما برخی از نشانه‌ها و علائم در همه انواع این بیماری مشترک هستند از جمله علائم مشترک انواع آرتروز می‌توان التهاب، سفتی، خشکی و درد مفاصل را نام برد.برای کاهش درد و نرم‌شدن مفاصل مى توانيد از برخی موادغذایی و مکمل‌های خاص استفاده کنید.

زنجبیل در پيشگيرى از التهاب رگ‌های خونی و مفاصل موثر است و تنها یک قاشق چایخوری زنجبیل در چای می‌تواند دردمفاصل را کاهش دهد.

زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد و می‌تواند با آرتروز مقابله کند.

آووکادو مغذی‌ترین میوه دنیا محسوب می‌شود؛ زیرا سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست و با سرطان(Cancer)، بیماری‌های قلبی، آرتروز و حتی آب‌مروارید مبارزه می‌کند.

سالمون بهترین منبع تامین اسیدهای چرب امگا۳ است و این اسیدهای چرب در آن موجب تعدیل وزن بدن، سلامت(Health) قلب و بهبود سلامت مفاصل مى شود.

 زیاده‌روی در مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین مانند قهوه اثرات منفی به‌همراه دارد و یکی از آسیب‌های ناشی از آن درد مفاصل است.

مصرف چربی‌های اشباع‌شده برای کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند، انتخاب نادرستی است. کره، پنیر، گوشت‌های چرب و تمام موادی که حاوی چربی‌های اشباع‌شده فراوان هستند.

روغن‌زیتون بکر خواص آنتی‌اکسیدانی فراوانی دارد و این آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. رادیکال‌های آزاد باعث افزایش التهابات و درد مفاصل می‌شوند.


آناناس حاوی ماده‌ای به‌نام «بروملین» است که خاصیت ضدالتهابی و دارویی دارد؛ دارویی که التهاب مفاصل را کاهش می‌دهد و روند بهبود جراحت ها را سرعت مى بخش


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: