کد خبر: ۷۳۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
تعداد بازدید: ۲۵۱
مردم آنگولا امروز چهارشنبه برای شرکت در انتخابات به پای صندوق‌های رای رفتند. وزیر دفاع آنگولا در این رقابت‌ها برای جانشینی "ژوزه ادوآردو دوس سانتوس" که پس از ۳۸ سال قصد دارد از ریاست جمهوری کنار برود، پیشتاز است.
انتخابات آنگولا برای تعیین رئیس‌جمهوری جدید پس از ۳۸ سالبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ این کشور غنی از نفت با فقر و فساد گسترده‌ای روبروست. حدود ۹.۳ میلیون آنگولایی برای انتخاب ۲۲۰ عضو مجلس ملی ثبت نام کردند. حزب پیروز در انتخابات رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کند. انتخاب دوس سانتوس، "ژوآئو لورنسو" وزیر دفاع و فرماندار سابقی است که در جنگ علیه حکومت استعماری پرتغال و نیز جنگ داخلی طولانی که در ۲۰۰۲ به پایان رسید، حضور داشت.

حزب حاکم "جنبش مردمی برای آزادی آنگولا" (MPLA) توانست سال ۲۰۱۲ در بحبوحه اتهاماتی مبنی بر تخلف با ۷۲ درصد رای پیروز شود. یک گروه شورشی سابق موسوم به "اتحاد ملی برای استقلال کامل آنگولا" که در جنگ داخلی آنگولا با حزب جنبش مردمی می‌جنگید، از اصلی‌ترین رقبای اپوزیسیون است.

گرچه آنگولا با فقر، فساد و نگرانی‌های حقوق بشری دست و پنجه نرم می‌کند اما برخی تحلیلگران معتقدند که رهبری جدید احتمالا راه را برای مسوولیت‌پذیری بیشتر هموار می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: