کد خبر: ۷۳۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
تعداد بازدید: ۲۷۸
یک شرکت آلمانی می‌گوید که درباره ایران همه مسائل سیاسی را کنار گذاشته‌ایم
«ما در ایران بسیار فعال هستیم. ما شرکت‌مان را در آنجا راه‌اندازی کرده‌ایم با نام MAN Iran Power. ما درباره ایران همه مسائل سیاسی را کنار گذاشتیم و صرفا به آن کشور به عنوانی یک بازار بزرگ برای عرضه محصولات‌مان نگاه می‌کنیم».
غول خودروسازی آلمان مشتاق ورود به بازار ایران/«MAN» هم در ایران کارخانه‌ می‌سازدنشریه «الگماینه» که نزدیک به لابی‌های اسرائیل یهودیان در اروپاست در گزارشی به نقل از یکی از مقام‌های شرکت خودروسازی بزرگ آلمانی «فولکس واگن» اعلام کرده که آن شرکت بزودی فعالیت‌های را در بازار ایران آغاز می کند. 

به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب، «گابی بی هانا» معاون مدیرعامل شرکت MAN Diesel & Turbo که موتورهای دیزلی برای استفاده دریایی و زمینی در مقیاس گسترده نیز تولید می‌کند گفته است که ایران بزرگترین بازار رو به رشد آن شرکت است. 

او افزوده است: «ما در ایران بسیار فعال هستیم. ما شرکت‌مان را در آنجا راه‌اندازی کرده‌ایم با نام MAN Iran Power. ما درباره ایران همه مسائل سیاسی را کنار گذاشتیم و صرفا به آن کشور به عنوانی یک بازار بزرگ برای عرضه محصولات‌مان نگاه می‌کنیم». 

الگماینه اشاره می‌کند که فولکس واگن از سال ۲۰۱۲ میلادی شرکت اصلی سهام‌دار در شرکت مذکور (MAN) بوده است و ۷۵ درصد از سهام آن شرکت را در اختیار دارد. درآمد سالانه شرکت MAN سالانه بیش از ۱۵ میلیارد دلار است و بیش از ۵۳ هزار کارمند در سرتاسر جهان دارد. 

در ماه جولای فولکس واگن اعلام کرده بود که به ایران برند پاسات و تیگوان را صادر خواهد کرد. به طور کلی آلمان یکی از فعال‌ترین شرکای تجاری ایران است. 

پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران در سال ۲۰۱۵ میلادی، صادرات آلمان به ایران تنها ظرف مدت شش ماه به ۱.۳ میلیارد دلار افزایش یافت. با این حال، «اوو لائوبر» مدیر اجرایی شرکت MAN با احتیاط از وجود مشکلات در نظام بانکی ایران می‌گوید. او اشاره می‌کند که به دلیل تحریم‌های موجود علیه نظام بانکی ایران و طرح اتهاماتی چون پولشویی علیه آن، سرعت سرمایه‌گذاری آلمان در ایران کند است. او می‌گوید: «تا زمانی که مشکلات بانکی ایران پابرجا باشد این موانع برای سرمایه گذاری وجود خواهند داشت». 

MAN گفته است که کارخانه‌ای را در ایران می‌سازد که تواید‌کننده ماشین‌های توربو است و انرژی را از مایع به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. البته شرکت‌های دیگر آلمانی چون زیمنس و مرسدس‌نیز دغدغه‌هایی درباره موانع بانکی در ایران دارند. 

این نشریه در ادامه می‌نویسد: «شرکت MAN در دهه ۳۰ میلادی در زمان ظهور نازی‌ها از فروپاشی نجات یافت و در طول جنگ جهانی دوم ۴۰ درصد از تانک‌های آلمانی توسط این شرکت و کارخانه آن در نورنبرگ تولید می‌شدند». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: