کد خبر: ۷۳۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
تعداد بازدید: ۳۷۹
مدیر اجرایی «کمپین ملی کیف مهربانی» گفت: در کل کشور حدود 135 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی داشته‌ایم که از تحصیل باز مانده‌اند و متأسفانه باید گفت که بخش قابل توجهی از آنها به سمت بزهکاری هدایت می‌شوند.

مدیر اجرایی «کمپین ملی کیف مهربانی»:آینده کودکان بازمانده از تحصیل را نجات دهیم/135هزار کودک از تحصیل بازمانده‌اندعلی مظاهری مدیر اجرایی «کمپین ملی کیف مهربانی» از برگزاری این کمپین خیریه برای دومین سال پیاپی خبر داد که بر اساس آن برای کودکان محصل روستا های محروم کشور،کیف مدرسه به همراه لوازم التحریر مورد نیاز آنها تهیه می شود.

وی در خصوص اهداف شکل گیری این کمپین خیریه اظهار کرد: در خصوص اهداف شکل گیری کمپین ملی کیف مهربانی، بحث های زیادی می توان مطرح کرد از جمله حمایت از دانش آموزان بی بضاعت مناطق محروم تا حمایت از تولید ملی ولی به واقع یکی از اهداف اصلی این کمپین، پیشگیری از به ورطه جرم و بزه افتادن کودکان بازمانده از تحصیل است.

مدیر اجرایی «کمپین ملی کیف مهربانی» در ادامه به ارائه برخی آمار های رسمی در خصوص بازماندن کودکان از تحصیل پرداخت و گفت: بنا بر گزارش مکتوب مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تیر ماه سال گذشته، در کل کشور حدود 135 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی داشته ایم که از تحصیل باز مانده اند و متأسفانه باید گفت که بخش قابل توجهی از آنها به سمت بزهکاری هدایت می شوند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر طبق برآوردها حداقل هزینه نگهداری یک زندانی در زندان، روزانه 50 هزار تومان می باشد که این عدد تا مرز 150 هزار تومان در برخی زندان های کشور بالا می رود.

مظاهری با مقایسه بودجه سازمان زندان ها در سال 1396 و بودجه های فرهنگی کشور، اظهار داشت: در کشور ما در سال 1396، هزینه نگهداری زندانیان کل کشور عددی بالغ بر 4000 میلیارد تومان است. این هزینه بیش از دو برابر بودجه سازمان صدا و سیما و به تنهایی ٤ برابر بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد یا وزارت ورزش و جوانان است. به عبارتی باعث تاسف است که هزینه نگهداری زندانیان در سال 96، بیشتر از کل بودجه مصوب دو وزارت خانه و یک سازمان فرهنگی عظیم بنام صدا و سیما است.

این فعال امور خیریه در ادامه به هزینه بازگشت به تحصیل تمامی 135 هزار دانش آموز ترک تحصیل کرده اشاره کرد و گفت: کل هزینه بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سال 96، حداکثر رقمی برابر 60 میلیارد تومان است این در حالی است که احتمال اینکه کودکان بازمانده از تحصیل، در طول زندگی خود خدای ناکرده به خاطر ورود به حوزه های بزهکاری مانند قاچاق، سرقت، قتل، جرایم خشن و فحشا، به زندان بیافتند، بالای 70 درصد خواهد بود.

وی افزود: باید توجه کرد که کل هزینه 4 هزار میلیارد تومان که به عنوان بودجه سالیانه سازمان زندان ها مصرف می شود، تنها صرف نگهداری زندانیان می شود و هزینه های مخفی دیگر مانند مشکلات عاطفی، اجتماعی و اقتصادی که گریبان خانواده ها را خواهد گرفت، اصلا در محاسبات آورده نشده است!

مدیر اجرایی «کمپین ملی کیف مهربانی» گفت: با بررسی اعداد و ارقام ذکر شده می توان نتیجه گرفت، بهترین کار در این خصوص انجام فرایندهای پیشگیرانه برای کاهش زمینه فعالیت های بزهکارانه است و همانگونه که در بالا به آن اشاره شد، اگر تلاش جدی برای بازگرداندن 135 هزار دانش آموز به مدرسه صورت نگیرد، خدای ناکرده باید بیش از سی برابر آن را هزینه نمائیم تا در آینده نزدیک آنها را بخاطر افتادن در باتلاق بزهکاری و جرم و فساد، در زندان نگهداری نمائیم.

علی مظاهری در پایان اظهار داشت: بنیاد خیریه راهبری آلا با طرح نمودن «کمپین ملی کیف مهربانی» فارغ از انجام یک کار خداپسندانه و حمایت از تولید ملی، درصدد حساس نمودن جامعه نسبت به پیامدهای احتمالی از عدم تحصیل دانش آموزان است.

مدیر اجرایی «کمپین ملی کیف مهربانی»:آینده کودکان بازمانده از تحصیل را نجات دهیم/135هزار کودک از تحصیل بازمانده‌اند

منبع: فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: