کد خبر: ۷۳۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
تعداد بازدید: ۱۷۹
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نیرو به رای نماینده‌ها بی‌اعتنا بود و برای پاسخ به شبهات تلاشی نکرد، گفت:‌ عدم رای آوری بیطرف جهت و جنبه سیاسی نداشت که بخواهیم بگوییم به این دلیل که اصلاح‌طلب بود و در دوره خاتمی حضور داشت، رای نیاورد.
بیطرف برای رفع شبهات نمایندگان تلاشی نکرد/ رحمانی‌فضلی با توجه به فشارهایی که وارد می‌‌شود عملکرد خوبی در وزارت کشور داشت

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی مطهری در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران درباره علت رای بالای عبدالرضا رحمانی فضلی اعلام کرد: عوامل مختلفی در آن دخیل بود. درمجموع عملکرد آقای رحمانی فضلی قابل بوده است.

او گفت: یک عده فکر می‌کنند اگر به آقای رحمانی فضلی رای داده‌اند، یک فرد ضعیفی را در وزارت کشور قرار داده‌اند. به هر حال لابی‌های بسیاری اتفاق می‌افتد و ممکن است خیلی از نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه‌شان مشکلاتی دارند و بالاخره قول‌هایی به آن‌ها داده می‌شود که مشکلات را رفع کنند. به هر حال گاهی نظرات مخالف به موافق تبدیل می‌شود. 

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره این‌که گفته می‌شد رحمانی فضلی در دوره یازدهم نتیجه یک معامله بود و این‌که آیا این بار هم می‌توان چنین برداشت کرد، گفت: نه! اما به هر حال آقای رحمانی فضلی در بسیاری موارد عملکرد خوبی داشت. ضمن این‌که به برخی موارد ایراد داشتیم.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: درمجموع باتوجه به فشارهایی که در وزارت کشور از سوی برخی نهادها وارد می‌شود،  رحمانی فضلی چون عملکرد خوبی داشت، رای خوبی آورد.

مطهری در پاسخ به سوالی درباره علت عدم رای‌آوری وزیر پیشنهادی نیرو اعلام کرد: آقای بیطرف فعال نبود. کم‌تحرک بود و قدری به رای نماینده‌ها بی‌اعتنا بود و برای این‌که برخی شبهات را برطرف کند، تلاشی نکرد درحالی که می‌توانست به راحتی رای بیاورد.

او تصریح کرد: به برخی انتقادها باید بهتر پاسخگویی می‌کرد و به هر حال تکلیفش را معلوم نکرد و درنهایت نظر نمایندگان چنین بود و به نظر می‌رسد جهت و جنبه سیاسی نداشت که بخواهیم بگوییم به این دلیل که اصلاح‌طلب بود و در دوره خاتمی حضور داشت، رای نیاورد. بیشتر مسائل تخصصی و منطقه‌ای مطرح بود. اگر فعال‌تر بود الان رای آورده بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر فوتبال در صداوسیما گفت: تلاش مشترک کمیته وزارت ورزش و سازمان صداوسیما ادامه دارد. باید میزان و درصد درآمد صداوسیما و فدراسیون فوتبال تعیین شود و در جلسه‌ای که قرار است شهریورماه امسال در مجلس برگزار شود، در این رابطه حل و فصل شود که درصد درآمد هر کدام از طرفین چه میزان باشد و ما نیز پیگیری می‌کنیم که مشکل حل شود.

او در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مخالفان در جایگاه موافقت اعلام کرد: این‌ها احتمالات است و باید ثابت شود که واقعا این‌گونه بوده است. این‌طور که شما فکر می‌کنید، نیست. ممکن است مخالفی بخواهد در مخالفت با وزیری صحبت کند اما در ابتدای سخنانش چند مورد از اقدامات مثبت را هم بیان کند. یعنی می‌خواهد بگوید که مخالف همه اقدامات وزیر نیستم. این نمایندگان سپس وارد مخالفت می‌شود اما همین که موارد مثبت را مطرح می‌کند، می‌گویند آن نماینده موافق بوده اما به‌جای مخالف ثبت‌نام کرده است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به‌جز یکی دو مورد مشخص، این‌گونه نیست که برخی می‌گویند می‌خواهند وقت مخالفان یا موافقان دیگر را بگیرند.

عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به سوالی درباره این‌که این فراکسیون به‌دنبال عدم رای‌آوری کدامیک از وزرا بوده گفت که این سوال را باید از سخنگوی فراکسیون امید پرسید.

مطهری همچنین در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا رای‌آوری این دوره کمتر از دوره قبل بود، گفت: فرقی با دوره قبل نداشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: