به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجتالاسلام غلامحسین محسنیاژهای در مراسم تکریم و تودیع و معارفه وزیر دادگستری گفت: خدا را از بابت همه نعمتها سپاسگزار هستیم. این جلسه برای تقدیر و تشکر از یک مدیر لایق و خوش آمدگویی به یک مدیر لایق دیگر است. در نظام جمهوری اسلامی تحویل دادن پست و تحویل گرفتن پست شکر دارد. تحویل گرفتن پست این شکر را دارد که فرصتی آماده شده تا در خدمت مردم و کشور باشد و اگر مسئولیت برداشته شد باز شکر دارد که بار سنگین مسئولیت برداشته شد.
معاون اول قوهقضاییه ادامه داد: به لحاظ مسئولیتی که به عهده ما گذاشته میشود، کمک بیشتری باید از خدا بخواهیم. اگر خدا به ما کمک ویژه نکند نمیتوانم آنطور که باید انجام وظیفه کنیم. وقتی مسئولیتی میپذیریم باید از خدا، قرآن و نماز کمک بگیریم و اینگونه سختی و تلخیها شیرین میشود.
او اضافه کرد: وزارت دادگستری و وزیر دادگستری تنها وزیری است که هر سه قوه در انتخاب آن دخیل هستند. رئیس قوهقضاییه افرادی را به رئیس جمهور پیشنهاد میکند و او از میان افراد معرفی شده یکی را انتخاب و به مجلس معرفی میکند. مجلس هم بعد از بررسی رای اعتماد میدهد و وزیر دادگستری انتخاب میشود. این امر موجب شده تا وزیر دادگستری از پشتوانه محکمی برخوردار باشد و بقیه وزرا چنین پشتوانهای ندارند. اما در همین مقدار اعتماد که است مسئولیت هم سنگینتر است.این پشتوانه موجب سخت شدن مسئولیت میشود و اینجاست که باید از خدا و مشاوران دلسوز کمک بگیریم.
سخنگوی دستگاه قضایی با بیان اینکه طبق قانون اساسی وزارت دادگستری مسئولیت روابط بین سه قوه را عهده دار است، اظهار کرد: گاهی فکر میکنم این یعنی چه. ما یک مجموعه بوده و سه قوه از یک نظام هستیم و جزایر جدا نیستم اما یک سلسله وظایفی برای هرکدام است. این شخصیت وزیر است که باید اینها را با هم جمع کند و در جهت خدمت به مردم کار گیرد.
او تاکید کرد: اولین موضوعی که باید وزیر دادگستری بر روی آن کار کند، عهده دار روابط بودن را مشخص و دستورالعمل کاملتر و جامعتری آماده کند تا روشن شود قوهقضاییه، رئیس جمهور و مجلس چه توقعی از وزیر دادگستری دارند.
محسنیاژهای افزود: وزیر دادگستری تنها وزیری است که از اکثر امور سه قوه مطلع میشود و از تمام تصمیمات دولت آگاه است. از سوی دیگر به عنوان رئیس یک کمیسیون تخصصی در جلسات قوهقضاییه شرکت میکند و از مسائل قوه قضاییه آگاه است که برای سایر وزرا این امکان نیست. اگر از این امکان نتواند استفاده کند، ۴سال میگذرد و اتفاقی نمیافتد.
او بر لزوم اولویتبندی کارها تاکید کرد و گفت: ممکن ۱۰۰ مساله مطرح باشد که طبیعی است ظرف ۴سال نمیتوان به همه آنها رسیدگی کرد از این رو باید به ترتیب اولویت عمل کرد. امروز بیش از ۴ دهه از مسئولیت ما در نظام انقلاب اسلامی گذشته که باید هم خدمت صادقانه به روز به مردم ارائه دهیم و هم پاسدار ارزشهای نظام باشیم. اگر رهبری تاکید میکنند قوهقضاییه باید از انقلابیترینها باشند برای است که باید در چارچوب موازین خیرخواهی برای مردم، کارآمد کردن نظام را مد نظر داشته باشیم و با شجاعت کار را جلو ببریم و کاری کنیم تا نظام کارآمد باشد. اگر تلقی کار این باشد که بخشی کارآمد نیست، هم گناه است و هم مشکل دارد.
محسنیاژهای از حجتالاسلام پورمحمدی به عنوان مدیری دلسوز و مبتکر در عرصههای مختلف یاد کرد و گفت: آقای پورمحمدی در عرصههای مختلف یا پیشتاز بوده یا در متن معرکه. زمانی که دادستان شده بود آنقدر جوان بود که کسی باور نمیکرد ایشان از عهده مسئولیتی که برعهدهاش گذاشته شده بود روسفید بیرون بیاید. من از تمام تلاشهای ایشان تشکر میکنم.
معاون اول قوهقضاییه خاطر نشان کرد: آقای پورمحمدی در دوران مسئولیت تحول ایجاد کردند و کمبودهایی داشتند اما با صبر و حوصله و تجربه توانستند از پس مشکلات بر بیایند. امروز که برای آقای پورمحمدی ابلاغ مشاور رییس قوهقضاییه صادر شد باز به همان شکل خدمت کنند.
او در پایان به برخی از سوابق آوایی اشاره کرد و گفت: انشالله آقای آوایی هم موفق خواهند بود کمبود ها را جبران کنند. همه کمک میکنیم و به فکر ایشان هستیم. امروز بخش تعزیرات زیر نظر وزارت است و میتوانید نقش مهمی در کنترل بازار و مبارزه با قاچاق کالا داشته باشد.
شرم آوراست مدیران ارشد شرکت مخابرات، دولت، نمایند گان مجلس ومسئولان درمدت 8 سال است نوانسته مشکلات نگهبانان رسمی شرکت مخابرات منطقه تهران را تاکنون حل کنند.
چرا کسی درمدت 8 سال است به داد ما نرسد؟
همه خیانتکاران درکشورباید محاکمه شوند.
کسی که ادعای خدمت با مردم وکارکنان را دارد این یک دروغ بزرگ است.
مشکلات نگهبانان رسمی شرکت مخابرات نتیجه اقدامات مدیران شرکت مخابرات، دولتمردان، نمایند گان مجلس ومسئولان است.
نه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوبغرب تهران ونه دیوان عدالت اداری هیچ یک پاسخگو نیست.
هیچ کس هم نیست که به آن رسیدگی کند.
هیچ کس پاسخگو نیست.
هیچ کس جوابگو نیست.
چرا کسی به داد ما نمی نرسد؟
ما از دست آنها به کجا باید شکایت کنیم.
چرا سازمان بازرسی کل کشوردرمدت 8 سال است نتوانسته مشکلات ما را حل کند.
جمعی ازنگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت تابعه ادارات کل مناطق هفت گانه مخابراتی وابسته به شرکت مخابرات منطقه تهران
مسئولان و مدیران بدون هیچ دلیلی نوبت کاری، اضافه کاری و... نگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت را قطع کرده وبرای آنان مشکل درست کرده اند.
چرا نمایند گان مجلس شورای اسلامی درمدت 8 سال است دراین زمینه اقدامی نمی کنند.
بارها به سازمان بازرسی کل کشور مراتب اعتراضمان را رسانده ایم ولی هیچگونه پیگیری درمورد آن انجام نمی شود. وتوجهی به آن نشده است وبه اعتراضیم رسیدگی نکرده اند.
من نمیدانم نمایند گان مجلس شورای اسلامی چه می کنند که توجهی به این مسائل ندارند و به شرکت مخابرات منطقه تهران تذکرات لازم را نمی دهند؟!
مسئولان به جای سخنرانی های مداوم و به فکرعمل و خدمت مردم وکارکنان باشند.
جمعی ازنگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت تابعه ادارات کل مناطق هفت گانه مخابراتی وابسته به شرکت مخابرات منطقه تهران
چرا دولتمردان، مسئولان ونمایند گان مجلس شورای اسلامی چارهاندیشی نمی کنند؟
دولتمردان، مسئولان ونمایند گان مجلس شورای اسلامی برای این موضوع چارهای نمیاندیشند؟
و مشکلات آنان را مورد رسیدگی قرار دهند.
آیا دولتمردان، مسئولان ونمایند گان مجلس شورای اسلامی درمدت 8 سال است ازموضوع اطلاع دارند؟
به جای شعاردادن کاری برقرارعدالت درشرکت مخابرات استان تهران می کردند. گناه ما نگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت درمدت 8 سال چیست. بخدا دیگراز بی قانونی وبی عدالتی خسته شده ایم ازاینکه ازدولتمردان، نمایند گان مجلس، مسئولان ومدیران درمدت 8 سال است جواب مشخص دریافت نمی کنیم.
درضمن قوه قضائیه چرا درمدت 8 سال است با این تخلف ازقانون برخورد نمی کند.
جمعی ازنگهبانان رسمی مراکزتلفن تابعه ادارات کل مناطق هفت گانه مخابراتی منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات استان تهران