کد خبر: ۷۳۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
تعداد بازدید: ۳۲۱
همزمان با پایان کار دولت یازدهم ، وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات این دولت در پیامی از خانواده بزرگ ارتباطات در کشور تقدیر کرد.
پیام تقدیر دکتر واعظی از خانواده بزرگ ارتباطات کشوربه گزارش خبرداغ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، همزمان با پایان دولت یازدهم دکتر محمود واعظی با انتشار پیامی از خانواده بزرگ ارتباطات کشور تقدیر کرد.
در متن این پیام آمده است :
بسمه تعالی
همکاران ارجمند و مدیران گرامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستگاه های تابعه و فعالان پر تلاش بخش خصوصی
با حمد و سپاس به درگاه خداوند رحمان و ادای احترام به روح پرفتوح امام راحل (رضوان‌ا... تعالی علیه)، فصلی دیگر از سال‌های توأم با عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم در حالی به پایان رسید که در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و خواسته‌های به حق ملت ایران، با اتکاء به توانمندی و تعهد کارکنان عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته است. توفیق خدمت در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی این سال ها از مواهب الهی به اینجانب بوده که همواره خداوند منان را به پاس این توفیق سپاسگزارم.
از مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط وزارت متبوع طی دولت یازدهم می توان به «توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات» در راستای پایداری و استحکام شبکه، استقلال شبکه، امنیت وحفاظت شبکه، افزایش محتوا و خدمات داخلی بومی و گردش داخلی اطلاعات و ترافیک و کاهش هزینه ارایه خدمات محتوای مبتنی بر این شبکه اشاره کرد. در این راستا اقداماتی چون «اصلاح و ارتقای سامانه نام دامنه کشور یا نظام آدرس دهی اینترنتی کشور»، «انتقال نسخه‌ای از سرورهای مراکز ریشه بین المللی نام دامنه ها (مراکز تبادل آدرس دهی جهانی) به داخل کشور»، «ارایه خدمات دولت به صورت الکترونیکی»، «راه‌اندازی مراکز تبادل ترافیک داخلی جهت مسیریابی بهینه ترافیک داخلی»، «اصلاح شبکه و مسیریابی آن»، « راه‌اندازی سامانه صیانت اجتماعی- فرهنگی»، «توسعه شبکه انتقال کشور»، « توسعه شبکه دیتای کشور» و «توسعه و تکمیل مراکز داده ملی و استانی» انجام شد.
همچنین در راستای تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و رصد، پژوهش و تولید فناوری‌های نوین بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات با رویکرد کاهش وابستگی به تجهیزات خارجی، ارتقای توان تولید داخلی و رفع نیازهای اساسی کشور، «ایجاد شبکه ارتباطی اصلی مستقل و بومی توانا»، «ساخت و تأمین ماهواره بومی و فناوری‌های روز فضایی»، «انتقال سیگنال‌رسانی صدا و سیما از ماهواره به سطح زمین»، «انتقال کپی سامانه K-ROOT DNS به داخل کشور» و «ایجاد جویشگر بومی ملی»، «مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی اماکن (GNAF)» و «ایجاد یک کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات» صورت گرفت.
به منظور ایجاد اشتغال پایدار، توسعه متوازن در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و روستایی و توسعه بازار بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، «ارایه دسترسی پرسرعت و خدمات خرده بانکداری به روستاهای کشور» ، «بازسازی شبکه پستی کشور و ارایه خدمات نوین پستی»، «حمایت از ایجاد و توسعه مراکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا» ، « سرمایه‌گذاری جهت تغییر شبکه دسترسی به نسل‌های جدید» و «حمایت از توسعه کسب و کارهای جدید حوزه فناوری اطلاعات» با پرورش مدیران جوان و نخبه بخش محقق شد.
اکنون که برای ادای وظیفه، مسوولیت دیگری به اینجانب واگذار شده، از محضر یکایک مدیران، کارشناسان و کارمندان خدوم مجموعه وزارت در گستره ایران همیشه سربلند، حلالیت می‌طلبم و از تلاش آنان و تمامی فعالان بخش خصوصی که طی این مدت با هماهنگی و همراهی خود در تقویت این بخش نقش اساسی و تعیین کننده‌ای داشته و در دوران مسوولیت اینجانب در دولت یازدهم با اخلاص و جدیت در مسیر توسعه این بخش اهتمام ورزیده‌اند، تقدیر و تشکر می کنم.
در پایان با امید به آینده‌ای روشن و آرزوی درخشش بیشتر جایگاه رفیع ایران اسلامی، برای دولت دوازدهم به خصوص وزیر محترم جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات آرزوی توفیق و سرافرازی در مسیر اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی ایران را دارم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: