کد خبر: ۷۳۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
تعداد بازدید: ۲۷۱
بهادری در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:
نماینده مردم ارومیه گفت: اقتصاد ما با سیاست قاطی شده که باید از زیرچرخ‌های آن خارج شود.
اقتصاد باید از زیر چرخ سیاست خارج شود/ وزیر اقتصادی باید در فضای پس از برجام خود را نشان دهد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سید هادی بهادری در مخالفت با مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی گفت: مخالفت من با آقای کرباسیان از باب حمایت دولت است، چند نکته مهم باید به خدمت شما نمایندگان عرض کنم، همه می‌دانید شاخص‌های کشور در حوزه اقتصادی و کسب و کار در بین کشورهای جهان از  ۱۵۲ در ۴ سال گذشته به ۱۲۰ رسید با این وجود رقم هم مورد قبول نیست.

او ادامه داد:  رتبه ما  در شاخص‌هایی در دنیا مانند آزادی اقتصادی  ۱۵۵ و کارآفرینی ۸۵ و فلاکت اقتصادی ۱۸ است که این موضوعات برای برطرف شدن نیاز به آگاهی دارد .

نماینده مردم ارومیه خاطرنشان کرد:‌حوزه اقتصادی ما دچار چالش‌های بسیاری مانند  نفت‌زدگی، رانت‌زدگی، دولت زدگی و سیاست زدگی است که باعث شده که انتظارات ما در اقتصاد برآورده نشود. باید اقتصاد را از زیر چرخ‌های سیاست خارج کنیم .

او خاطرنشان کرد: با تداوم سیاست در  اقتصاد، این حوزه  دچار تنش خواهد شد ما برای اقتصاد نیاز به تئوری و مدل‌هایی داریم که در کشورهای مختلف مانند ترکیه، برزیل، هند، مالزی و ژاپن در حال اجراست که ما هم باید آن‌ها را پی بگیریم .

بهادری با اشاره به رشد منفی اقتصادی در دولت‌های نهم و دهم عنوان کرد: وقتی اقتصاد با سیاست قاطی می‌شود دچار یک نوع نوسان خواهد شد در دولت گذشته رشد اقتصادی ما منفی ۸/۶ درصد بود از آقای کرباسیان و تیم آینده‌اش می‌خواهیم که مشاوره‌های قوی را با خود داشته باشند که این نقصان جبران شود.

او در ادامه بیان کرد: موضوع اول و اولویت نخست این است که وزارت اقتصاد به شخص وزیر توجه کند او مرکز ثقل وزارتخانه است این وزیر است که مورد سوال و استیضاح قرار می‌گیرد. وزیر اقتصاد آینده باید یک حالت گران‌مایگی بین سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ایجاد کند.

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: هماهنگی بین وزارتخانه‌ها از وظایف وزیر اقتصاد است در گذشته این ناهماهنگی باعث شد قاچاق کالا و عدم شفافیت مالی صورت بگیرد لذا از وزیر اقتصاد آینده می‌خواهیم در برنامه‌های خود این امر را لحاظ کند.

او یادآورشد: در گذشته ما مشکلاتی مانند حقوق‌های نجومی داشتیم که تا حدودی حل و فصل شد ما باید برای مدیران دولتی محدودیت ایجاد کنیم تا دیگر این چالش‌ها به وجود نیاید.

بهادری ادامه داد: تاثیر صادرات و مسائل گمرک و اظهارنظرهایی که در این باب صورت می‌گیرد باید حل و فصل شود. اقتصاد در سهمیه بین‌المللی بسیار مهم است. وزیر اقتصادی باید در فضای پس از برجام خود را نشان دهد .

او تاکید کرد: بین وزیر اقتصادی و امور خارجه باید ارتباط تنگاتنگی صورت بگیرد .

نماینده مردم در خانه ملت عنوان کرد: ما باید یک موازنه بین رکود و تورم ایجاد کنیم در گذشته رکود افزایش و تورم کاهش پیدا کرد و این برای مردم ما سوال ایجاد کرد که چگونه اتفاق افتاده است لذا باید به طور مستمر نرخ سود بانکی را کاهش و رصد کرد .

او ادامه داد: موسسات مالی غیرمجاز یکی دیگر از مشکلات موجود سرراه اقتصاد است که باید ساماندهی و یا حذف شود.

نماینده مردم ارومیه در ادامه به چالش‌هایی که در اقتصاد کشور وجود دارد اشاره و عنوان کرد: عدالت اقتصادی، نابرابری درآمد و شکاف طبقاتی مشکل‌هایی است که اقتصاد با آن دست و پنجه نرم می‌کند مجلس باید فکری برای آنها کند.

بهادری ادامه داد: باید منابع خود را به درستی تامین کنیم تا دچار آینده‌فروشی نشویم. بخش خصوصی انتظاراتی دارد که باید تامین شود . آنها انتظار دارند نرخ ارز تک رقمی مشکلات معیشتی رفع و اهداف کمی و کیفی در اولویت قرار گیرد.

او در خاتمه بیان کرد: امیدوارم آقای کرباسیان و تیمش بتوانند به موفقیت در وزارت اقتصاد دست پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: