کد خبر: ۷۳۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
تعداد بازدید: ۲۴۴
بسیاری از ما تجربه ترکاندن جوش‌ها را در مناطقی مانند بالای لب، روی چانه و بینی داشته‌ایم. متخصصان پوست می‌گویند این کار می‌تواند مشکلاتی برای سلامت ایجاد کند و گاه بسیار خطرناک باشد.
ترکاندن جوش‌ها به مرگ منجر می‌شود؟به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا،  با ترکاندن یک جوش، قسمتی از پوست باز می‌شود و باکتری‌هایی که از دست به داخل این زخم باز منتقل می‌شوند می‌توانند باعث عفونت شوند و زخم یا بیماری شدیدی ایجاد کنند.
 
مثلث مرگ کجا قرار دارد؟

به گفته کارشناسان، منطقه‌ای در نواحی اطراف بینی وجود دارد که مثلث مرگ نامیده می‌شود. قاعده این مثلث در ناحیه لب‌ها و راس آن بین دو چشم است. عفونت در این منطقه می‌تواند به طور مستقیم به مغز و مرکز عصبی انسان منتقل شود و خطر مرگ را به دنبال داشته باشد.

رگ‌های خونی مثلث مرگ (اطراف بینی، دهان و چشم‌ها) به پشت سر و پایه مغز متصل هستند و باکتری‌هایی که وارد صورت می‌شوند می‌توانند براحتی به مغز راه پیداکنند و خطرآفرین شوند. این منطقه با سینوس‌ها نیز مرتبط است.

اگر عفونتی که در حفره‌های سینوسی ایجاد می‌شود زود درمان نشود می‌تواند به مشکلات جدی مانند فلج، نابینایی یا حتی مرگ منجر شود.
 
همچنین این احتمال وجود دارد که جوش و آکنه، علائم یک عفونت پوستی به نام سلولیت باشند. این عفونت با باکتری‌هایی مانند استافیلوکوک اورئوس یا استرپتوکوک ایجاد شده و معمولا با علائمی مانند قرمزی، بادکردگی و دردناکی پوست شناخته می‌شود.

سلولیت همچنین ممکن است با علائمی مانند تاول و جوش همراه باشد. تلاش برای ترکاندن این نوع جوش‌ها باکتری‌های خطرناکی را در سراسر بدن منتشر می‌کند و به مشکلات جدی سلامت منجر می‌شود.
 
چه کارهای دیگری می‌توانند خطرناک باشند؟

کارشناسان در مورد کندن یا قیچی کردن موهای بلند بینی که ظاهر ناخوشایندی ایجاد می‌کنند نیز هشدار می‌دهند. میکروب‌هایی که به بینی وارد می‌شوند در مجاورت پیاز مو و حفره‌هایی که مو از آن خارج می‌شود، تجمع پیدا می‌کنند.

کندن موی بینی به پیاز مو صدمه می‌زند و مسیر ورود میکروب‌ها را هموار می‌کند. از آنجا که رگ‌های بینی در نهایت به مغز راه پیدا می‌کنند، باکتری‌های منتقل شده، می‌توانند عفونت‌هایی مانند مننژیت یا آبسه مغز ایجاد کنند.

پاک کردن بینی با دست (بدون دستمال) نیز می‌تواند به همین شکل باعث ورود باکتری‌ها به مغز شود. بنابراین برای حفظ سلامت بهتر است دست‌ها تا حد ممکن از صورت دور نگه داشته شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: