کد خبر: ۷۳۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
تعداد بازدید: ۳۰۴
نتایج پژوهش‌های جدید از محبوبیت روزافزون رنگ‌ آبی در بین خریداران خودرو حکایت دارد.
محبوبیت روزافزون رنگ‌ آبی در بین خریداران خودرو
به گزارش خبرداغ ، نتایج بررسی‌های تازه نشان می‌دهد در سرتاسر جهان علی رغم سلطه‌ بی‌چون و چرای رنگ سفید در میان رنگ‌های خودرو، این رنگ آبی است که رونق گرفته و در چند سال اخیر به رنگ غالب خودروی خریداران تبدیل شدهاست. پیش‌بینی‌ها در عین حال از افزایش سهم این رنگ به میزانی تا دو برابر میزان فعلی در یک دهه آینده حکایت دارد.

همیشه روال این بوده که خریداران سفید، مشکی و خاکستری را به عنوان رنگ‌های مورد پسند خود هنگام خرید خودرو در جهان انتخاب کنند اما نتایج پژوهش‌های اخیر دو موسسه باسف از آلمان و پی.جی.جی از آمریکا نشان می‌دهد رشد خرید خودروهایی با یکی از سه رنگ سفید، مشکی یا خاکستری متوقف شده و در عوض طرفداران رنگ آبی به طور پیوسته رو به افزایش هستند. در واقع نتایج بررسی‌های تازه نشان می‌دهد در سرتاسر جهان علی رغم سلطه‌ بی‌چون و چرای رنگ سفید در میان رنگ‌های خودرو، این رنگ آبی است که رونق گرفته و در چند سال اخیر به رنگ غالب خودروی خریداران تبدیل شده است. پیش‌بینی‌ها در عین حال از افزایش سهم این رنگ به میزانی تا دو برابر میزان فعلی در یک دهه آینده حکایت دارد.

به گزارش وب سایت ترک تبار اوتوهابر به نقل از شرکت صنایع پی‌.پی‌.جی (PPG Industries)، انتخاب اکثر مشتریان در سال 2016 رنگ سفید و رنگ‌های خنثی یا غیرزننده بوده است. در گزارش شرکت پی.پی.جی تحت عنوان «رویه رنگ‌های مد در صنعت خودروسازی»، 75 درصد خودروهای تولید شده در جهان به رنگ‌های سفید، سیاه، خاکستری و نقره‌ای بوده و رنگ 33 درصد از خودروهای به فروش رسیده در اروپا را نیز رنگ سفید به خود اختصاص داده است. دومین رنگ محبوب در اروپا، به رنگ خاکستری با سهم 18 درصدی تعلق دارد. 

همچنین رنگ‌های مشکی با 16 درصد و نقره‌ای با10 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. در واقع فعلا رنگ سفید طرفداران بسیار زیادی دارد و اگر رشد رنگ آبی تا 4 برابر میزان فعلی ادامه یابد، بازهم انتخاب اول خریداران جهان تغییر چشمگیری نکرده است. از سویی شرکت پی.پی.جی در گزارش خود که بخشی از آن وب سایت خودروکار آمده، پیرامون رویه‌ مد شدن رنگ‌ها در سال‌های آینده، از افزایش محبوبیت رنگ آبی در سال‌های اخیر خبر داده است و بنابر این گزارش پیش‌بینی‌ها از این امر حکایت دارد که رنگ آبی در ماه‌های باقی مانده از سال 2017 و سال 2018 به صنعت خودروسازی نیز رخنه و در اولویت رنگ بندی تولید خودرو تغییر ایجاد خواهد کرد. همچنین چندی پیش شرکت صنایع شیمیایی باسف (BASF)، که بزرگترین شرکت صنایع شیمیایی جهان شناخته می‌شود، آمار مختص قاره اروپا را منتشر کرده بود که بنابر آن 80 درصد خودرو‌های اروپا در سال 2016 میلادی در قالب رنگیِ آکروماتیک (رنگ‌های سفید، سیاه و خاکستری که در اصطلاح عام بی‌رنگ خوانده می‌شوند) و تنها 20 درصد از آنها دارای رنگ‌های کروماتیک (هر رنگی به غیر از رنگ‌های سفید، سیاه و خاکستری) بوده‌اند.

در میان خودرو‌های دارای رنگ کروماتیک این رنگ آبی است که در صدر پر استقبال‌ترین رنگ‌های خودرو در سال 2016 قرار گرفت و پس از آن نیز رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای در رده‌های بعدی دیده می‌شوند. شایان ذکر است که شرکت صنایع پی‌.پی‌.جی شرکت آمریکایی فعال در حوزه رنگ، مواد شیمیایی، شیشه، تجهیزات اپتیک و فایبرگلاس است و از بزرگترین شرکت های سازنده رنگ و پوشش‌های محافظ در جهان به شمار می‌آید.

منبع: فرادید
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: