کد خبر: ۷۳۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
تعداد بازدید: ۱۷۱
وزیر اسبق اقتصاد ضمن نقد و بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی اقتصاد عنوان کرد که اصلی ترین دغدغه وزارت اقتصاد بحث تامین مالی است.
نظر وزیر اسبق اقتصاد درباره وزیر پیشنهادیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، داود دانش جعفری در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران که با حضور مسعود کرباسیان - وزیر پیشنهادی اقتصاد - برگزار شد گفت: آقای کرباسیان برنامه های خود را در چارچوب یک برنامه بزرگتر که برنامه دولت است بر اساس سه هدف ارائه داده اند.

وی ادامه داد: این سه هدف عبارتند از افزایش ثروت عمومی، افزایش تولید و افزایش اشتغال که این سه موضوع از دغدغه های مهم کشور است. ماموریت اصلی وزارت اقتصاد اشاره به سیاست های مالی مختلف است که در این برنامه مدیریت برخی سازمان ها مثل بورس، انجام محاسبات مالی و جذب سرمایه خارجی از برنامه های ارائه‌ شده است.

این کارشناس اقتصادی افزود: مهمترین وظیفه اقتصاد بحث تامین مالی است که باید منابع مالی جدید ایجاد و برای آن باید تضمین داده شود. بانک مرکزی هم در شرایطی نیست که بتواند این کار را انجام دهد و وزارت اقتصاد باید بار اصلی تامین مالی را بر عهده گیرد، چون بسیاری از ورشکستگی ها خودش را در بحث تامین مالی نشان می دهد.

دانش جعفری عنوان کرد: نکته دیگر حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت است که در برنامه ها وجود دارد؛ اینکه چطور اقتصاد بدون نفت اداره شود و بیشتر به بخش خصوصی تکیه شود. از سوی دیگر ویژگی بعدی وزارت اقتصاد گسترده بودن آن است. فشار کاری در وزارت اقتصاد زیاد است.

وی اضافه کرد: وزارت اقتصاد باید یک مجری قوی باشد که بتواند برنامه های مصوب را اجرا کند. من آقای کرباسیان را فردی کارامد، پر تلاش و صاحب نظریه می دانم. ایشان می تواند انتخاب موفقی باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: