کد خبر: ۷۳۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
تعداد بازدید: ۱۸۴
رئیس فدارسیون وزنه‌برداری کشورمان گفت: ما در وزنه‌برداری سیاست گلخانه‌ای را در پیش گرفتیم که انشاءلله شرایط بهتر از قبل خواهد شد.
در وزنه‌برداری، سیاست گلخانه‌ای را اجرا کردیم/ کمیته ملی المپیک پاسخی به نامه ما نداد/ کیانوش رستمی ثابت کرد با برنامه‌های خود می‌تواند موفق شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  میزان،وزنه‌برداری ایران مسابقات جهانی وزنه‌برداری را در پیش دارد و این حالیست که فدراسیون وزنه‌برداری با چالش‌های زیادی روبروست. با علی مرادی در رابطه با آخرین وضعیت تیم ملی وزنه‌برداری، حمایت‌های وزارت ورزش از این رشته ورزشی، عملکرد وزنه‌برداران پایه، وضعیت کیانوش رستمی و...گفت‌‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.


شرایط فعلی تیم ملی وزنه‌برداری را چطور ارزیابی می‌کنید؟

فدارسیون وزنه‌برداری اقدامات ویژه‌ای برای تیم ملی داشته است. برای این تیم اردوهای سطح ارتفاع خوبی را در شهر ورزقان در نظر گرفتیم که خوشبختانه این اردو به خوبی برگزار شد، مربیان تیم ملی هم ارزیابی‌های مناسبی از وزنه‌برداران داشتند. در حال حاضر تیم ملی بزرگسالان شرایطی خوبی دارد و امیدوارم  در ادامه شرایط بهتر هم شود.

تیم‌های پایه چه شرایطی دارند؟

سعی کردیم به وزنه‌برداران جوان اهمیت زیادی بدهیمو برای این کار تدابیر لازم هم اندیشیده شده است. در همین مسابقات اخیر جوانان توانستند عنوان قهرمانی آسیا و تیم نوجوانان عنوان سومی آسیا را کسب کنند. در ادامه هم نگاه ویژه‌ای  به تیم‌های پایه خواهد شد چون معتقد هستیم سرمایه‌های خوبی می‌توانند برای وزنه‌برداران بزرگسال باشند. همچنین برای مسابقات قهرمانی دانش‌آموزان کشور تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش‌وپرورش داشتیم.

نامه اعتراضی شما به کمیته ملی المپیک چه نتیجه‌ای داشت؟

اساسنامه کمیته المپیک باید از طرف هیئت دولت و اعضای این کمیته مورد تایید قرار بگیرد و در مجمع هم بحث‌های کارشناسی انجام شود. 3 فدارسیونی که برای این موضوع نامه زدند، هیچ جواب صحیحی نگرفتند. در منشور المپیک آمده بالاترین سطح تصمیم‌گیرنده در این خصوص، مجمع و اعضای مجمع کمیته ملی المپیک هستند. متاسفانه پاسخ شفافی برای ما ارسال نشد.

بر اساس مصوبه شورای فنی، قرار بود یک مربی باتجربه بر عملکرد کیانوش رستمی نظارت کند اما او برادرش را برای این کار انتخاب کرد. در اینن باره چه نظری دارید؟

کیانوش رستمی در المپیک ثابت کرد که می‌تواند با برنامه‌های تمرینی خود موفق باشد. به هرحال برادر کیانوش اولین مربی وی بود که بعد از مدت‌ها خودش تمریناتش را ادامه داد. درحال حاضر کیانوش رستمی به آرامش بیشتری نیاز دارد تا بتواند تمرینات منظم و خوبی را برگزار کند. شورای عالی فنی هم تصمیم گرفت که وی روند قبل از المپیک 2016 را ادامه بدهد که ما هم به‌نظر شورای عالی فنی احترام گذاشتیم.

از طرف وزارت ورزش‌وجوانان یا کمیته ملی المپیک بین فدارسیون‌ها تبعیضی صورت می‌گیرد؟

ببینید ما برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت را به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تقدیم کردیم. کمیته ملی المپیک سال قبل حدود 78 درصد از بودجه را به ما اختصاص داد که باتوجه به درخشان بودن نتایج تیم ملی وزنه‌برداری، مناسب نبود. امسال فقط 10 درصد از بودجه‌ای که در تفاهم‌نامه داشتیم، از طرف کمیته ملی المپیک برای ما اختصاص داده شده است.در وزارت ورزش‌وجوانان هم بحث‌های کارشناسی زیادی صورت گرفت که خدا را شاکرم نتایج نویدبخشی از سوی وزارت به ما داده شده است. ما امیدوارم که همین روند تداوم داشته باشد، ما روند گلخانه‌ای را در پیش گرفتیم که انشالله بهتر از قبل خواهد شد. به هرحال وزنه‌برداری تاریخچه زرین ورزش ایران است. باید بیشتر از قبل توجه زیادی به این رشته ورزشی صورت بگیرد تا وزنه‌برداران تیم ملی هم انگیزه بیشتری برای افتخارآفرینی داشته باشند.

فدارسیون وزنه‌برداری چه تمهیداتی برای ریشه‌کن کردن دوپینگ بین وزنه‌برداران در نظر گرفته است؟

بر اساس هشداری که کمیته ملی المپیک داده، مسئله دوپینگ بین وزنه‌برداران بسیار مهم است. شعار اساسی ورزش ایران، ورزش پاک است. بیش از 400 نوع دوپینگ از ورزشکاران گرفته شده است که خوشبختانه همه آزمایش‌ها با سربلندی صورت گرفته است.دوپینگ، خط قرمز فدارسیون وزنه‌برداری است. ما حتی با نادو هم هماهنگی‌های زیادی داشتیم که اگر بین وزنه‌برداران کشورمان مسئله دوپینگ مطرح شود، برخورد سخت و مناسبی با این مسئله ضدورزشی داشته باشیم. اساس کاری ما در فدراسیون وزنه‌برداری  شفاف‌سازی است. هرموقع از طرف فدارسیون پزشکی‌ورزشی و نادو برای تست‌گیری به تمرینات تیم ملی آمدند ما استقبال کردیم و همکاری بسیار نزدیکی داریم. دوپینگ آسیب بزرگی در ورزش است که ما سخت با این موضوع مبارزه می‌کنیم.

و صحبت پایانی.

باید تشکر ویژه‌ای داشته باشم از رسانه‌ها و خبرنگاران کشورمان که همیشه همراه تیم‌های ملی کشورمان برای افتخارآفرینی تلاش می‌کنند.

گفت‌وگو از محمد فرجی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: