کد خبر: ۷۳۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
تعداد بازدید: ۴۰۰
عضو تیم جراحی مغز و اعصاب و استاد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان جراحی میلومننگوسل با همت پزشکان و پرسنل مراکز آموزشی پژوهشی درمانی امیرالمومنین(ع) و کوثر سمنان و با انجام یک هماهنگی مطلوب بین بخش های جراحی، بیهوشی و نوزادان، برای بهبود نوزاد مبتلا به میلومننگوسل، با موفقیت به انجام رسید.
به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، دکتر سعید سعیدی نیا جراح مغز و اعصاب این دانشگاه، اظهار کرد: حدود 3 ماه پیش به دنبال تولد نوزاد پسر مبتلا به میلومننگوسل که در یکی از مراکز درمانی شهر سمنان بستری بود، توسط دکتر سعیدی‌نیا جراح مغز و اعصاب مرکز کوثر مورد ویزیت قرار گرفت و با توجه به نیاز به انجام عمل جراحی ترمیمی با هماهنگی دکتر دانایی فوق تخصص نوزادان مرکز امیرالمومنین، در بخش NICU این بیمارستان بستری شد.

وی افزود: در ادامه بیمار توسط دکتر علی اکبرهمتی، متخصص بیهوشی ویزیت و آماده انجام عمل جراحی ترمیم میلومننگوسل شد.

این جراح و استاد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه جراحی میلومننگوسل توسط اینجانب در مدت دو ساعت با موفقیت به پایان رسید تصریح کرد: خوشبختانه بعد از جراحی ، نوزاد با وضعیت عمومی خوب به بخش   NICU  منتقل شد.

دکتر سعیدی‌نیا گفت:  بیماری میلومننگوسل یک اختلال مادرزادی در تشکیل بخشی از ستون فقرات و نخاع است که در طی آن نخاع، پرده‌های نفری به عضلات و مهره‌ها به صورت کامل شکل نمی‌گیرد و عدم ترمیم آن با حیات طبیعی منافات داشته و منجر به عفونت‌های کشنده می‌شود.
انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: