کد خبر: ۷۳۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
تعداد بازدید: ۲۷۰۸
بسیاری از ما از همه انتظار داریم. از حکومت، از دولت، از مردم اما وقتی نوبت به خود ما می‌رسد حاضریم اخلاق را قربانی کنیم. دیگر تمام حرف‌هایمان تبدیل به شعار می‌شود و عکس آزاده نامداری را دست به دست می‌چرخانیم. یاد بگیریم زود قضاوت نکنیم. با دیدن یک عکس یا یک فیلم، سریع لباس قضاوت به تن نکنیم و حکم ندهیم.
به خود بیائیم؛ ماجرای آزاده نامداری کشف اخلاق بود و نه کشف حجابااا، این آزاده نامداری نیست؟ همون مجری چادری تلویزیون. عکس بی‌حجاب آزاده نامداری را دیدید؟ ندیدید؟ من دارم الان می‌فرستم. بچه‌ها کسی عکس آزاده نامداری نداره بفرسته؟ همون که می‌گن بی‌حجابه. 

این جملات برایتان آشنا نیست. سوال‌هایی که در ۲۴ ساعت گذشته فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را در اختیار گرفته است. از گروه‌های خانوادگی بگیر تا کانال‌های اجتماعی همه و همه درگیر وضعیت آزاده نامداری بودند و البته هنوز هستند. 

در این نوشتار نمی‌خواهیم اصلا در مورد آزاده نامداری، حجابش و بی‌حجابیش سخن بگوییم. 

همیشه زندگی و حریم خصوصی افراد معروف و مشهور مورد توجه و علاقه مردم عادی و رسانه هاست اما به لحاظ حرفه ای و اخلاقی برای رسانه ها محدودیت های زیادی در این زمینه وجود دارد. شمار متعددی از رسانه ها به دلیل انتشار عکس های خصوصی چهره های معروف مثل سیاستمداران یا هنرمندان، مورد شکایت قرار گرفته اند و مجبور شده اند جریم های سنگینی را بپردازند. البته همیشه میان حریم خصوصی و غیرخصوصی مرز ظریفی وجود دارد که تشخیص آن معمولا به بحث و جدل های زیادی میان کارشناسان رسانه و حقوقی تبدیل می شود.

در همه جای دنیا اصلا خبرنگارانی هستند که به دنبال شکار لحظاتی این چنین هستند گرچه بعد از انتشار کار رسانه منتشر کننده عکس ها به دادگاه و شکایت بکشد. در این میان اما مسئله‌ای که ما نباید از آن به سادگی بگذریم مسئله اخلاق است. 


گاهی ما اخلاق را فراموش می‌کنیم. بسیاری از ما از اینکه عکس یکی از اعضای خانواده‌مان در فضای مجازی دست به دست شود عصبانی می‌شویم و غیرتمان به جوش می‌آید. همین ما اما حاضریم عکس فرد مشهوری را دست به دست بچرخانیم و حتی به آنهایی که آن را ندیده‌اند نشان بدهیم. 

یادتان هست؛بسیاری از مایی که دم از اخلاق می‌زنیم فیلم منتشر شده از یک بازیگر زن را دیدیم. آن هم زمانی که فضای مجازی قدرتمند نبود. این فیلم از طریق سی‌‍‌دی دست به دست شد و بسیاری در خلوت اتاق و یا در پستویی این فیلم را دیدند و به دست آنهایی که ندیدند رساندند. 

با دیدن آن فیلم آبروی آن بازیگر زن رفت و مجبور شد برای ادامه زندگی ترک وطن کند. اگر ما آن فیلم را نمی‌دیدم آن را نمی‌خریدیم شاید زندگی آن بازیگر به گونه دیگری رقم می‌خورد. 

بسیاری از ما از همه انتظار داریم. از حکومت، از دولت، از مردم اما وقتی نوبت به خود ما می‌رسد حاضریم اخلاق را قربانی کنیم. دیگر تمام حرف‌هایمان تبدیل به شعار می‌شود و عکس آزاده نامداری را دست به دست می‌چرخانیم. 

آزاده نامداری در یک گوشه جهان کاری را انجام داده است؛ خوب یا بد. به این فکر کنید که او قرار است بعد از سفر دوباره در ایران زندگی کند. فرزند و همسر او قرار است در این جامعه نفس بکشند. همین دیدن این عکس و دست به دست کردن آن شاید زندگی این مجری تلویزیون را دچار مشکل کند. خودتان را جای همسر یا خانواده آزاده نامداری بگذارید. با دیدن این عکس‌ها و حرف‌ها چه حسی به شما دست می‌دهد؟ 

یاد بگیریم زود قضاوت نکنیم. با دیدن یک عکس یا یک فیلم، سریع لباس قضاوت به تن نکنیم و حکم ندهیم. قضاوت نکردن افراد برای زندگی خودمان هم بهتر است. قضاوت نکردن باعث می‌شود زندگی آرام تری داشته باشیم. 

باور کنیم این رفتار می‌تواند زندگی بسیاری از آدم‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. اتفاقات روز گذشته کشف حجاب اخلاق بود نه آزاده نامداری.
منبع: عصرایران_مصطفی داننده
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
0
0
موضوع قضاوت کردن کسی نیست موضوع گول زدن مردم هست با نقاب مردم از این نا راضی هستند که چرا باید بازی بخورند . کسانی اختلاس کردند که تسبیح و نماز شبشان ترک نمیشد و جهه بظاهر انقلابی داشتند مردم از اینجور جماعت لطمه دیده اند وگرنه لات لات است و کسی توقعی ندارد ولی کسیکه ادعایی می کند و پشت ان توخالیست اینها آدم را اذیت میکند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
0
0
تو چقد زر مفت زدی . نامداری من و تو نیست که ، نامداری یک شخصیت رسانه ایه ، کسیه که خودشو به عنوان سمبل حجاب برتر به این ملت معرفی کرده ، او یکی از کسانیه که در طرفداری از حجاب و نهادینه کردن آن بسبار موثر بوده ، کسی که با تظاهر به اعتقاد به حجاب ، اون رو به زور تو حلق ملت میکنه حق نداره کشف حجاب کنه چه تو ایران چه تو جای غیر ایران . نکنه مردای فرنگی محرم هستن و بر خلاف مردای ایرانی ، مطمئن و پاک هستن . تویی که در دفاع ناحق از یه عمل بسبار قرمساقانه اینهمه قلمفرسایی کردی ای کاش زمانی که گشت ارشاد پاچه ی خانمهای مملکت رو میگیره و با بی احترامی باعث له شدن حیثیت و شخصیت اونا مبشه و آثاری مخرب و ابدی بر روح و روانشان میذاره ، کمی هم از این هموطنان ناتوان دفاع میکردی ، چون اونا توانایب اینو ندارن که مث آزاده خانم گاه گداری برن فرنگ و زلف و ... به باد بدن ... در ضمن عکسها توی پارک عمومی گرفته شدن ، تو خونه ایشون که گرفته نشدن ، و از کی تا حالا به داخل یه پارک عمومی میگن حریم خصوصی ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
United States
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
0
0
اون که الکی دم از حجاب می زنه خارج بره درمیاره من نمیدونم ما یا مسلمانیم یا نه اگه مسلمانیم باید محرم و نا محرمو بشناسیم اگر هم نیستیم باید به قوانین کشوری که در ان زندگی می کنیم احترام بزاریم
فرانک
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
0
0
مساله اصلا قضاوت کردن نیست.خیلی از هنرمندان ما در داخل و خارج با ظاهر دلخواهشون دیده میشن. ولی کار این خانم یه جور توهین به اون دخترای جوونیه که از ایشون الگو میگیرن. حجاب حجابه. مگه فقط ایرانیا نامحرم هستن که این جا رعایت کنی بری جای دیگه رعایت نکنی. به امید روزی که تزویر و دورویی وریاکاری رو از هیچ کس مخصوصا افراد معروف نبینیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
0
0
اینکه با توحیهاتش مردم نفهم فرض کرده بیشتر باعث ناراحتیه.وگرنه این اگه آدم بود با یه مرد زن دار رابطه برقرار نمی کرد وبرای رسیدن به خواسته ی خودش زندگی یه نفر دیگه رو خراب نمی کرد.
ژن معیوب
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
0
0
متاسفانه ریاکاری به حدی رسیده که دیگه پسر اقای عارف با اهانت به همه جوانان این مملکت از رانتی که داشته از موقعیتیکه داشته وام و مجوز و اینها را همه اوردن بهش دادن که اون بعنوان ژن خوب میزنه توی سر جوانان وطن بله شاید هم درست بگه ژن چون اونهاییکه ایران را در گذشته ها تسخیر کردند بعضی هاشون خیلی باهوش بودن ممکن اثاری از اون ژن ها در وطن ما باشه؟
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: