کد خبر: ۷۲۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
تعداد بازدید: ۴۰۸
در شرایطی که بسیاری از بانکها براي برگزاري مجمع عمومي خود اعلام تنفس نموده اند، بانک قرض الحسنه مهر ايران به عنوان نخستين بانک در شبكه بانكي كشور، مجمع عمومي ساليانه عادي و فوق العاده خود را با حضور ۱۰۰ در صدي نمايندگان بانك هاي سهامدار، برگزار كرد.
بانک قرض الحسنه مهر ایران؛ نخستین بانکی که مجمع عمومی سالیانه خود را با موفقيت برگزار کردبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در حالی که مجامع سایر بانک‌ها به علت آماده نبودن صورتهاي مالي حسابرسي شده منتهي به سال مالي ۹۵ لغو شد، اين بانک با رعايت ضوابط بانك مركزي با تلاش بي وقفه ي مديران و كاركنان، با موفقيت مجمع را برگزار و صورت هاي مالي خود را تصويب نمود.
از دو سال گذشته و با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌های بين‌المللي با توجه به ورود بانک‌ها به عرصه بين‌الملل يکي از پيش‌شرط‌هاي اين موضوع انطباق صورت‌هاي مالي بانک‌هاي ايراني با استانداردهاي IFRS بود و در اين راستا در اواخر سال ۱۳۹۴ بانک مركزي طي نامه‌اي به بانك‌ها از آنها خواست تا صورت‌هاي مالي خود را با اين استانداردها منطبق كنند، اما با توجه به اينكه اين مهم از سوي برخي از بانك‌ها محقق نشد و برخي اختلاف‌نظرها بين بانك مركزي و سازمان حسابرسي وجود داشت در سال ۱۳۹۵ برگزاري مجامع بسياري از بانك‌ها لغو و به تعويق افتاد.
اما در سال جاری با توجه به فرا رسیدن زمان برگزاری مجامع بانک‌ها، بانک‌ مرکزی طي نامه‌اي به مديران بانکي بر پيش‌شرط‌هاي لازم براي برگزاري مجامع تاكيد و حتي اعلام كرده كه اگر شرايط تعيين شده رعايت نشود، مجامع لغو خواهد شد.
در نامه‌ای که بانک مرکزی به بانک‌ها ارسال نموده یادآور شده كه بر اساس بخشنامه‌های قبلي كه اين بانك صادر كرده، صدور مجوز برگزاري مجامع عمومي بانك‌ها و موسسات اعتباري منوط به رعايت الزاماتي و همچنين برگزاري جلسه مشترك با ناظران بانكي ذيربط در مديريت كل نظارت بر بانك‌ها و موسسات اعتباري بانك مركزي است.
در این نامه سه شرط برای بانک‌ها تعیین شده اول ارسال پيش‌نويس صورت‌هاي مالي بانک‌ها و موسسات اعتباري با نمونه صورت‌هاي مالي بانک مرکزي حداقل يك ماه قبل از برگزاري مجمع.
از سویی دیگر ارسال پیش‌نويس نهايي گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانوني بانک و موسسه اعتباري حداقل يک ماه قبل از برگزاري مجمع شرط ديگر بانک مرکزي بوده است.
همچنین بانک مرکزی از بانک‌ها خواسته تا گزارش موارد عدم انطباق عملکرد بانك‌ها و موسسات اعتباری با قوانین و مقررات پولي و بانكي و نيز بخشنامه بانك مركزي حداقل يك ماه قبل از برگزاري مجمع به بانك مركزي ارسال شود.
شایان ذکر است، استماع گزارش هیات مدیره و ارائه گزارش حسابرس و بازرس قانونی در مورد صورتهاي مالي سال منتهي به تاريخ ۳۰ اسفند ۹۵، بررسي و تصويب صورتهاي مالي، تصميم گيري در زمينه تقسيم سود، انتخاب روزنامه هاي کثير الانتشار، انتخاب حسابرس و بازرس قانوني بانک براي سال مالي جاري و تعيين حق الزحمه آنها از جمله محورهايي است که در مجمع عمومي به تصويب اعضاء رسيد.
در آغاز مجمع عمومی عادی و فوق العاده بانک که با حضور رئیس و اعضای هيات مديره بانک و نمايندگان بانک هاي سهامدار برگزار شد، شهيد زاده مديرعامل بانك كشاورزي به عنوان رئيس، پناهي عضو هيات مديره بانك ملي و خطيبي عضو هيات مديره بانك سپه به عنوان ناظر و مرتضي اكبري مديرعامل بانك قرض الحسنه مهر ايران نيز به عنوان منشي جلسه انتخاب شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: