کد خبر: ۷۲۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
تعداد بازدید: ۵۵۴
مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: کشتی فرنگی ایران صاحب کلاس شده ولی من چهره تازه و فوق العاده‌ای را در مسابقات انتخابی تیم ملی ندیدم.
کشتی فرنگی ایران صاحب کلاس شده است/ صباح شریعتی ۱۵ ماه است در جمهوری آذربایجان حقوق نگرفته استبه گزارش خبرداغ،جمشید خیرآبادی در گفت‌وگو با  میزان، درباره مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: مسابقات خوبی بود و به صورت هدفمند برگزار شد و همه مدعیان با توان کامل شرکت کرده بودند. قانونمند شدن این رقابت‌ها باعث شده بود تقریبا همه مدعیان شرکت کنند و تنها سعید عبدولی با اجازه شورای فنی و کادرفنی شرکت نکرد اما در کل مسابقات جانداری بود و از دیدن کشتی‌های خوب خوشحال شدم.

وی ادامه داد: البته واقعیت این است که کشتی فرنگی ایران صاحب کلاس شده ولی من چهره تازه و فوق العاده‌ای را ندیدم. البته در میان کشتی گیران حاضر، یوسف قادریان خوب بود و همچنین سامان عزیزی در ۸۵ کیلوگرم شاگرد خودم که مقابل مهدی نوری کم تجربگی کرد و با نتیجه ۱۰ بر پنج شکست خورد.

خیرآبادی در خصوص قادریان افزود: من در زمان آماده‌سازی‌ یوسف قادریان به او کمک می‌کردم. او در مسابقات سال ۲۰۱۵ لاس وگاس اولین مدال خود را گرفت اما در ۲۰۱۶ نتوانست مدال بگیرد. با این حال، فکر می‌کنم او در مسابقات امسال یکی از شانس‌های مدال طلا باشد. من فکر می‌کنم در بقیه وزن‌ها هم شانس مدال وجود دارد. احتمالا در پنج وزن انتخابی مجدد برگزار خواهد شد و نفراتی مثل محمدعلی گرایی، سعید عبدولی و علی ارسلان شانس مدال دارند. در ۵۹ کیلوگرم هم مهرداد مردانی یک کشتی گیر قلدر و توانمند است.

خیرآبادی در خصوص سعید عبدولی خاطرنشان کرد: من سعید را از رده جوانان می‌شناسم و او با ما در اردو‌های مختلف بوده است. سعید از کشتی‌گیرانی است که شاخصه‌های زیادی دارد و استثناست. او اگر بتواند از لحاظ روحی و روانی خودش را کنترل کند و بدنش سازگاری این را پیدا کند که بتواند شش دقیقه کامل را کشتی بگیرد، کسی جلودارش نیست. او حالا مسئولیتش سنگین‌تر شده و همه در جهان او را می‌شناسند و امیدوارم که بتواند دوباره بتواند بدرخشد.

وی در خصوص آکادمی کشتی فرنگی امید نوروزی گفت: در مورد امید باید بگویم که درود به همت بلندش و به او تبریک می‌گویم. من هم خودم در حال حاضر با هزینه شخصی آکادمی زده ام و حدود ۲۰۰ کشتی گیر از شش سال به بالا را در خانه کشتی آموزش می‌دهم. امید یک پهلوان بزرگ است که شرافت دارد اما در مورد برگشت او باید بگویم که من قبلا در همه مراحل به عنوان دوست و مربی کنارش بودم و با هم در ارتباط بودیم که می‌توانید از آقای چمیانی در این باره بپرسید. او با خود من کار می‌کرد و توانایی‌های فوق العاده‌ای دارد و کشتی فرنگی ایران باید سالیان سال انتظار بکشد تا کشتی گیری مانند امید پرورش پیدا کند اما من در جریان وضعیت تمرینات او در حال حاضر نیستم و از شرایط روحی و روانی‌اش خبر ندارم. با این حال او کشتی‌گیری است که در مسابقات ۲۰۱۰ گوانگجو سه قهرمان جهان را در یک روز شکست داد. در سال ۲۰۱۱ فنی‌ترین کشتی گیر جهان شد و در سال ۲۰۱۲ به مدال طلای المپیک لندن رسید. این‌ها برای روز‌های آرمانی او بوده، اما درباره شرایط فعلی او خبری ندارم و نمی‌دانم که چه وضعیتی دارد.

خیرآبادی در مورد وضعیت صباح شریعتی در تیم ملی جمهوری آذربایجان گفت: اتفاقا به تازگی با او صحبت کردم. خیلی ناراحت بود! ۱۵ ماه است که حقوق نگرفته و از وقتی من رفته ام، شرایط تیم ملی جمهوری  آذربایجان به هم ریخته است. اما صباح انسان بزرگی است که می‌تواند کار‌های بزرگ انجام دهد. در المپیک اروپایی نقره گرفت، در ریو برنز گرفت و در کشور‌های اسلامی هم برنز. او چند سال زیر نظر خود من بود و من مربی فرید عدنانی را فرستاده بودم که با او اختصاصی کار کند. با این حال صباح از لحاظ جسمانی در شرایط خوبی قرار دارد و از لحاظ روحی هم با صحبت‌هایی که با او انجام دادم، حالش بهتر شد و آرزویم این است که دوباره یک مدال خوش رنگ به دست آورد و دل همه ما را شاد کند.

انتهای پیام/
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: