کد خبر: ۷۲۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
تعداد بازدید: ۲۳۲
وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران:
وزیر بهداشت عنوان کرد: به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کنم در بین ما استعدادهای برتری وجود دارند که می‌توانند نه تنها به ایران به سراسر جهان خدمت کنند.
درباره ترور بیولوژیک میرزا‌خانی اطلاعی ندارم /مسئولان ارشد کشور باید بیشتر به فکر حمایت از سرمایه‌های ملی باشندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، وزیر بهداشت در حاشیه مراسم بزرگداشت مریم میرزاخانی در جمع خبرنگاران با بیان این که باید به فکر نخبگانی که در قید حیات هستند ولی گمنام‌اند باشیم و آنها را بشناسیم، گفت: متاسفیم از این که یکی از بهترین نابغه‌های جهان در علم ریاضی را به دلیل بیماری شایع نزد زنان از دست دادیم.

او افزود: پروفسور میرزاخانی در  مهد علم، فن‌آوری، مراقبت و سلامت بود ولی در این رده هم به دلیل کم‌توجهی در نیمه عمر ، جان خود را از دست داد و همه علاقمندان به علم دانش در سراسر جهان به ویژه ایرانیان را متاثر کرد.

وزیر بهداشت عنوان کرد: به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کنم در بین ما استعدادهای برتری وجود دارند که می‌توانند نه تنها به ایران به سراسر جهان خدمت کنند.

او تاکید کرد: هنر در کشف این افراد است و امیدوارم هنرمندانی در کشور باشند که بتوانند امثال مریم میرزاخانی را کشف کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: باید زمینه رشد این استعدادها را فراهم کنیم. این عزیز را از دست داده‌ایم باید مراقب باشیم عزیزانی که در قید حیات بوده و هستند را بشناسیم و حمایت کنیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خطاب به مسئولان گفت: هرشخصی در هر مسندی که حضور دارد باید از این سرمایه‌های ملی حمایت کند که البته منظور من بیشتر مدیران ارشد هستند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گمانه‌زنی‌هایی درباره ترور بیولوژیک پروفسور میرزا‌خانی مطرح می‌شود؛ گفت: این شخصیت در وهله اول متعلق به خانواده‌اش است و اگر موضوعی مطرح باشد آن‌ها دنبال می‌کنند بنابراین من به شخصه اجازه هیچ نوع اظهارنظری در این زمینه ندارم زیرا اطلاعاتی ندارم .

هاشمی در ادامه تاکید کرد: پیشنهاد هم می‌کنم در این خصوص افراد گمانه‌زنی و حاشیه‌سازی نکنند و به اصل مصیبت که از دست دادن این عزیز است توجه کنند و بقیه مسائل را به خانواده میزراخانی واگذار کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: