کد خبر: ۷۲۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
تعداد بازدید: ۳۱۰
قشقاوی در جمع خبرنگاران:
معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: افرادی همچون میرزاخانی میراث هویتی و ملی‌ ما محسوب می‌شوند.
افرادی همچون میرزاخانی میراث هویتی و ملی‌ ما محسوب می‌شوندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه در حاشیه مراسم تحریم مریم میرزاخانی که هم اکنون در مسجد جامع شهرک غرب در حال برگزاری است٬ گفت: من از طرف آقای ظریف٬ وزیر امور خارجه ماموریت یافتم تا به عنوان نماینده وزارت امور خارجه. در این مراسم حاضر شوم.

معاون وزیر  امور خارجه در امور ایرانیان خارج از کشور، فوت میرزاخانی را ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه علمی دانست و افزود: البته آسمان پر فروغ ایران از اینگونه ستاره‌های درخشان فراوان دارد و افرادی چون میرزاخانی میراث هویتی و ملی‌ ما محسوب می‌شوند. بر اساس آمارهای موثق در تمام کشورهای جهان مخصوصا غرب سطح تحصیلات ایرانی‌تباران از بومیان خود این کشورها بیشتر است و نظیر خانم میرزاخانی فراوان است. انتخاب محل زندگی با خود این افراد است اما هرکجا که هستند سفیر ملی٬ هویت فرهنگ ایرانی هستند.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد آخرین گزارش آمریکا راجع به همکاری ایران و گروهک‌های تروریستی گفت: امثال این گزارش‌ها زیاد است و حتی ارزش اظهارنظر هم ندارد. همه دنیا می‌دانند که این گزارشات بی‌پایه است و ما خود قربانی تروریسم هستیم.

قشقاوی ادامه داد: گروهکی که ۱۷ هزار نفر را از اول انقلاب تا الان کشته است به راحتی در آمریکا جولان می‌دهد و تریبون در اختیار دارند. در حالی که  افرادی بی‌گناهی توسط آنها کشته شدند.

او با اشاره به اینکه در تعریف تروریست اختلاف نظر وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما کسانی را که در مقابل اشغال کشور خود مقاومت می‌کنند، تروریست نمی‌دانیم اما ممکن است آمریکایی‌ها آنها را تروریست بدانند. علی‌رغم آنکه ۱۲ کنوانسیون بین‌المللی راجع به تروریسم وجود دارد اما هنوز به تعریف مشترکی از تروریست نرسیده‌ایم. چطور ممکن است کشوری که خود ۴۳ روز پیش٬ در مرکز دموکراسی‌اش ‌٬ یعنی مجلس مورد حمله تروریستی قرار گرفته خود به حمایت از این گروهک متهم شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: