کد خبر: ۷۲۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۱۸۲
حسینی و زرآبادی مطرح کردند؛
دو نفر از اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد خود برای آموزش کودکان و نوجوانان در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر دادند.
تشریح پیشنهاد آموزش و غربالگری کودکان و نوجوانان به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سیده فاطمه حسینی و سیده حمیده زرآبادی در نشستی باحضور خبرنگاران طرح پیشنهادی خود درخصوص آموزش کودکان و نوجوانان در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را تشریح کردند.

سیده فاطمه حسینی در این رابطه گفت: با توجه به حوادثی که اخیرا شاهد بودیم و همچنین ضرورت هایی که در حوزه آسیب های اجتماعی احساس می‌شود، به این فکر هستیم که خلاء‌های قانونی را پر کنیم.

او گفت: از جمله دو نیازی که دیده می‌شود آموزش کودکان و دیگری غربالگری آن‌ها از سنین کودکی است که از دیدگاه پیشگیرانه می‌تواند به دلیل کاهش هزینه ها بر سایر اقدامات مقدم باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: بنا داشتیم طرحی را در این زمینه تدوین کنیم اما همزمان لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان در کمیسیون قضایی مطرح است؛ بنابر این بنا داریم پیشنهاد خود را ذیل همین لایحه پیگیری کنیم تا خلاءها در این زمینه مرتفع شود.

حسینی ادامه داد: در حوزه غربالگری وضعیت افرادی که در آستانه ارتکاب بزه هستند، تعریف می‌شود تا مشخص شود چه افرادی در معرض بزه دیدگی یا بزه کاری هستند.

او گفت: در لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان کمتر به افراد در معرض بزه‌کاری توجه شده در حالی که در افراد بزهکار در اغلب موارد زمینه های بیمارهای روحی و روانی مشاهده می شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس یادآور شد: پیشنهاد ما به طور مشخص و اجرایی مکلف کردن دولت است تا از طریق وزارت بهداشت یا بهزیستی غربالگری را به منظور تشخیص زودهنگام و پیشگیری انجام دهند. زیرا فردی که اقدام به بزه کاری می‌کند ممکن است خودش قربانی بزه باشد.

او ادامه داد: در مورد حادثه مربوط به ستایش ممکن بود با شناسایی زودهنگام وضعیت مجرم امکان جلوگیری از وقوع این جرم فراهم می شد.

نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: در بخش غربالگری حضور هفتگی یک روانشناس در مدارس می‌تواند دانش آموزان را از جهت داشتن بیماری های روانی مورد ارزیابی قرار دهد که این یک مرحله از درمان نیز خواهد بود.

حسینی تصریح کرد: علاوه بر این، شناسایی افرادی که دچار بیماری های روانی هستند از زمینه ارتکاب جرم در آینده توسط آنان جلوگیری می‌کند.

حمیده زرآبادی نیز در این رابطه به خبرنگاران گفت: متاسفانه سن بزه دیدگی و بزه کاری در آسیب های اجتماعی کاهش یافته و کودکان و نوجوانان زیادی درگیر این موضوع شدند.

او گفت: تلاش ما این است که بتوانیم اقدام پیشگیرانه ای در این زمینه داشته باشیم تا جلوی این اتفاقات را بگیریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:‌ لایحه حمایت از حقوق کودکان این خلاء ها را احصا کرده و ما معتقدیم در بخش غربالگری می توانیم بزه را شناسایی کنیم و با آموزش آن‌ها از وقوع بزه جلوگیری کنیم. متاسفانه خیلی از مسائل به کودکان و نوجوانان آموزش داده نشده است؛ بنابر این جمع بندی ما این بوده که موضوع آموزش را به تبصره ها و مواد این لایحه اضافه کنیم.

نماینده اصلاح طلب مردم قزوین در پایان خاطرنشان کرد: دو مقوله غربالگری برای شناسایی بزهکاران بالقوه احتمالی و آموزش کودکان از حیث حقوق شهروندی می‌تواند جلوی وقوع اتفاقات و آسیب های اجتماعی را بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: