کد خبر: ۷۲۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
تعداد بازدید: ۱۶۰
واعظی در واکنش به فیلترینگ برخی کانال‌های تلگرامی؛
وزیر ارتباطات در واکنش به درخواست فیلترینگ برخی کانال‌های تلگرامی اظهار داشت: در انتخابات به ما گفته بودند برخی کانال‌هایی که به نوعی طرفداری از یک گروه را می‌کردند، ببندید.
دلیل درخواست فیلترینگ برخی کانال‌ها، سیاسی استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمود واعظی وزیر ارتباطات در حاشیه نشست هیات دولت درجمع با خبرنگاران در مورد فیلترینگ برخی کانال‌های تلگرامی و اینکه چه کسی مسئول رسیدگی به این امر است، گفت: آنچه مربوط به حکم قضایی است که یک قاضی حکم داده، عمل شده است. آنچه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تصویب کرده هم اجرا شده است.

واعظی خاطرنشان کرد: اما یک سری از این‌ها چیزهایی دارند که ما آن را نمی‌فهمیم. در روز یک سری کانال‌های مختلف را از دو سه نفر سوال می‌کنند و برای ما می‌فرستند که ما اگر مستهجن باشد، برخورد می‌کنیم و احتیاج به رای‌گیری هم ندارد. اما برخی از این‌ها محتوای دیگری دارند که اصلا این چیزها نیست؛ مسائل سیاسی است.

او افزود: در انتخابات به ما گفته بودند برخی کانال‌هایی که به نوعی طرفداری از یک گروه را می‌کردند، ببندید. این چه ربطی دارد؟

واعظی در پاسخ به اینکه مجری فیلترینگ هشت هزار کانالی که گفته می‌شود منافقین در آنها فعالیت دارند کجاست، گفت: ما ۱۳۷ هزار کانال را بستیم و مسائل مرتبط با این ۸ هزار کانال اصلا درست نیست؛ لیست این هشت هزار گروه برای ما نیامده است. این را محکم می‌گویم. از کسانی که مساله این هشت هزار کانال را اعلام کردند بپرسید این را کی و طی چه نامه‌ای و به کجا فرستاده‌اند.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این مساله که تکلیف تلگرام صوتی چه می‌شود و این که گفته می‌شود برخی شرکت‌های ارائه کننده خدمات صوتی از این بابت متضرر می‌شدند، گفت: تلگرام صوتی با حکم قوه قضاییه بسته شده و ربطی به این شرکت‌ها ندارد.

او خاطرنشان کرد: در حاشیه‌ای که قرار نبود مصاحبه شود یک نفر از من سوال کرد تلگرام صوتی بسته است؛ من گفتم این مصیبت نیست. شما تلفن دارید، اپراتور‌های مختلف خوب دارید و همه هم استفاده می‌کنید و کسی لنگ نیست اما شما مهمترین مسائل‌تان این شده است. این از نظر قانونی با حکم قوه قضاییه بسته شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: