کد خبر: ۷۲۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
تعداد بازدید: ۲۸۳
فرهادی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:
وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در حوزه حفظ استعدادهای درخشان و بر‌تر کشور و بازگشت معکوس این افراد وزارت علوم طرح‌های اجرایی در دستور کار است و قصد جذب نخبگان را برای هیات علمی دانشگاه‌ها داریم.
جذب نخبگان خارج از کشور برای هیات علمی دانشگاه‌ها/ به فکر آسیب های اجتماعی هستیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمد فرهادی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: سعی داریم که بازگشت معکوس درمورد استعداهای درخشان را به کار ببریم و این طرح در دستور کار وزارت علوم است.

او ادامه داد: سال گذشته مصوبه‌ای تصویب شد نخبگانی که در خارج کشور تحصیل کرده‌اند هنگامی که بازگشتند از طریق بنیاد نخبگان جذب و در هیات علمی دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

وزیر علوم اضافه کرد: اعتبارات این طرح داده شده است و سال گذشته تا امسال صد نفر از نخبگان به عضویت هیات‌های علمی درآمده‌اند.

فرهای یادآور شد: حدود هزار و ۴۰۰ نفر که در خارج کشور بوده‌اند در طی یک‌سال گذشته به صورت موقت و یا دائم به کشور مراجعت کرده‌اند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت علوم چه طرح‌های برای مقابله با آسیب‌های دارد تا دیگر شاهد تجاور و قتل کودکان نباشیم گفت: حوزه آموزشی و پژوهشی دانشگاه سال هاست که بر روی این مطلب کار می‌کند که یکی از اساسی‌ترین آن پایان نامه‌ها است.

وزیر علوم افزود: شورای توسعه پژوهش علوم انسانی تحقیقاتی را آغاز کرده است و عناوینی نیز برای پایان نامه‌ها انتخاب کرده و به شورای اجرایی کشور و دستگاه هیا مربوطه نیز ارسال کرده است ما به دنبال اجرایی کردن این عناوین هستیم.

فرهادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر حضورش در کابینه دوازدهم اظهار داشت: در حال حاضر که هستیم و خدمت می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: