کد خبر: ۷۲۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
تعداد بازدید: ۳۹۳
کارگاه PMTCT (پیشگیری از انتقال HIV از مادر به کودک) در جزیره کیش برگزار شد.
کارگاه آموزشی پیشگیری از انتقال ایدز از مادر به کودک در کیش برگزار شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در خصوص برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: در این  جلسه کلیه هماهنگی های مربوط به اجرای برنامه PMTCT یا پیشگیری از انتقال HIV از مادر به کودک برنامه ریزی و در این  برنامه مقرر شد کلیه زنان بار دار مراجعه کننده از لحاظ اچ آی وی تست شوند. همچنین زنان بار داری که زمان زایمان به بیمارستان و زایشگاه مراجعه می کنند،  اگر وضعیت اچ آی وی آنها مشخص نیست قبل از زایمان حتما آزمایش ایدز بدهند و در صورت مثبت بودن نتیجه، اقدامات سریع درمانی برای مادر و نوزاد انجام شود.

وی تصریح کرد: بر طبق این برنامه مادر از زمان تصمیم به بار داری تا لحظه زایمان و پس از آن از نظر ابتلا به بیماری ایدز تحت نظر قرار می‌گیرد و اقدامات لازم برای پیشگیری از انتقال این ویروس به نوزاد انجام خواهد شد.

رضانیا همکاری تمامی اجزای اجرای این برنامه را در پیشبرد هرچه بهتر آن حایز اهمیت دانست و تصریح کرد: در این کارگاه مباحثی همچون معرفی اصول کلی طرح آموزش اچ آی وی، آموزش ایدز، الگوریتم تشخیص اچ آی و روند اجرای برنامهPMTCT مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گفته این مسئول، این کارگاه با هدف ارتقاء و توسعه برنامه PMTCT بوده است. این برنامه یکی از رویکردهای مهم در ایجاد دسترسی برای انجام خدمات مشاوره، آموزش، آزمایش HIV و در نهایت درمان و مراقبت مادران باردار HIV مثبت و پیشگری از ابتلا کودکان متولد شده از مادران مبتلا به HIV است. همچنین این رویکرد یکی از راه های رسیدن به اهداف شناسایی 90% مبتلایان، درمان 90% افراد شناسایی شده  و  به حداقل رساندن بار ویروسی در90 % بیماران تحت درمان است.

در این کارگاه ضمن ارائه مطالب بسته آموزشی PMTCT ، به اهمیت و آموزش بکار گیری برنامه توصیه به انجام آزمایش اچ آی ویPIT   (Provider-Initiated Testing) و روش صحیح آزمایش سریع اچ آی وی، تاکید شد.

هدف از اجرای این برنامه که پیوندی میان برنامه بیماری‌های واگیر، سلامت باروری و سلامت خانواده است، حذف انتقال اچ آی وی از مادران به نوزادان است که با حضور مراقبان سلامت، پزشک و ماما هاو کلیه پرسنل مرکز توسعه سلامت کیش و نمایندگانی از بیمارستان کیش جهت مادران باردار اجرایی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: