کد خبر: ۷۲۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
تعداد بازدید: ۲۴۴
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات اعلام کرد که بر اساس تصمیم "کمیته موضوع تبصره یک" در سال ۱۳۹۳ شرکت فیلیپ موریس که برند سیگار مارلبرو را تولید می‌کند، صهیونیستی نبوده و این تصمیم تا لحظه حاضر اعتبار دارد.
واکنش وزارت صنعت به ادعای واردات سیگار صهیونیستیبه گزارش خبرداغ،علی‌اصغر رمزی در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با تذکر روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهوری برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی وزیر صنعت در واردات سیگار صهیونیستی مارلبرو، اظهار کرد: طبق اعلام نظر کمیته موضوع تبصره ۱ ماده ۸ قانون اصلاح قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در سال ۱۳۹۳ هستند که مسئولیت آن بر عهده وزارت امور خارجه است و اعضای آن شامل وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اطلاعات، وزارت نفت، بانک مرکزی و سازمان صدا و سیما هستند، شرکت فیلیپ موریس که برند سیگار مارلبرو مربوط به آن است تا این لحظه به عنوان شرکت غیر صهیونیستی تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: اگر مدارک یا اسناد در این رابطه وجود دارد، باید به کمیته مربوطه ارسال شود تا بررسی موضوع در دستور کار قرار گیرد اما در حال حاضر بر اساس نظر این کمیته که به عنوان مرجع قانونی تلقی می‌شود، شرکت مذکور تا این لحظه غیر صهیونیستی اعلام شده است و تصمیم مربوطه تا لحظه حاضر معتبر است؛ هر چند ممکن است اسناد یا مدارکی ارائه شود و در صورت اثبات تصمیم دیگری در رابطه اتخاذ شود.

 وی با اشاره به اینکه قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در سال ۱۳۸۹ با اصلاحیه‌ای مدنظر قرار گرفت و در اصلاحیه مذکور عنوان شد که اگر شرکتی وابسته به رژیم صهیونیستی باشد، کمیته موضوع تبصره یک ماده هشت قانون اصلاح قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین که ریاست آن بر عهده وزارت امور خارجه است، مرجع بررسی و اعلام نظر خواهد بود تا تکلیف صهیونیستی یا غیرصهیونیستی بودن یک شرکت مشخص شود.

وی افزود: در قانون قبلی مرجعی برای تعیین صهیونیستی یا غیر صهیونیستی بودن شرکت‌ها مشخص نشده بود و این امکان وجود داشت تا در فضای رقابتی یک شرکت جهت به دست آوردن منافع مالی تهمتی به یک شرکت یا برند دیگر وارد کند اما با اصلاحیه ایجاد شده در قانون مربوطه در این رابطه نیز تعیین تکلیف شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۳ تمامی سوابق مربوط به سیگار مارلبرو مورد بررسی قرار گرفت و کمیته مربوطه در وزارت امور خارجه تشکیل داد، گفت: پس از تشکیل جلسه این کمیته اعلام نظر کتبی به دستگاه‌های عضو ابلاغ شد و در ابلاغیه مربوطه عنوان شد که این برند صهیونیستی تلقی نمی‌شود.

وی با اشاره به وجود اعتراض توسط یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با واردات سیگار مارلبرو به دلیل صهیونیستی بودن این شرکت اظهار کرد: اگر کسی در این رابطه سند یا مدرکی دارد می‌تواند آن را به دستگاه اجرایی تصمیم‌گیرنده در این رابطه جهت انجام اقدامات قانونی ارسال کند تا در صورت صهیونیستی بودن شرکت مذکور برخورد قانونی صورت گیرد و اگر ادعای عنوان شده ثابت نشد، به کار خود ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در تذکری به رئیس‌جمهوری خواستار برخورد و جلوگیری از اقدامات غیرقانونی وزیر صنعت در واردات سیگار مارلبرو به دلیل صهیونیستی بودن این شرکت شد که درخواست مربوطه در تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی ۲۰ تیرماه از سوی هیات رئیسه‌ مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: